Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
  • Privāto tiesību regulējuma problemātika publiskajos iepirkumos

     Novērtēts!

    Diplomdarbs95 Tiesības

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
14,20
Ietaupījums:
2,27 (16%)
Cena ar atlaidi*:
11,93
Pirkt
Identifikators:652038
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 29.05.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 64 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    7
1.  Publisko iepirkumu jomas vispārīgs raksturojums    11
1.1.  Publisko iepirkumu sistēmas vēsturiskā attīstība    12
1.2.  Publisko iepirkumu jomu regulējošie normatīvie akti, to piemērošanas kārtība    17
1.3.  Publisko un privāto tiesību institūtu pazīmes publiskā iepirkuma jomā    22
1.4.  Publisko iepirkumu veidu raksturojums    32
2.  Privāto un publisko tiesību subjekti publiskajos iepirkumos    36
2.1.  Privāto tiesību subjektiem noteiktās prasības publisko iepirkumu jomā    37
2.2.  Privāto tiesību subjektu dalības ierobežojumi publiskajos iepirkumos    41
2.3.  Publisko tiesību subjektu darbības ierobežojumi civiltiesiskajā jomā    45
2.4.  Publisko tiesību subjektu pieņemto lēmumu apstrīdēšanas kārtība un uzraudzības iestādes    47
3.  Publisko iepirkumu līguma, kā civiltiesiska darījuma īpatnības    56
3.1.  Līgumu veidi, to piemērošanas īpatnības    59
3.2.  Līgumisko saistību noslēgšana un līguma sastāvdaļas    64
3.3.  Līgumisko saistību aizsardzības un pastiprināšanas veidi    69
3.5.  Līgumsaistību izpilde, līguma izbeigšanās    83
4.  Nepieciešamie tiesiskie priekšnosacījumi publisko iepirkumu veicināšanai un regulēšanai    88
4.1.  Publiskā iepirkuma neatbilstība Eiropas Savienības prasībām    88
4.2.  Līgumisko saistību regulējuma problemātika interešu aizstāvībai    92
  Secinājumi un priekšlikumi    95
  Izmantoto avotu un literatūras saraksts    102
Darba fragmentsAizvērt

Maģistra darba temats ir privāto tiesību regulējuma problemātika publiskajos iepirkumos.
Katrai iestādei savas darbības nodrošināšanai ir nepieciešams iegādāties preces, saņemt pakalpojumus vai veikt būvdarbus. Privāto tiesību subjektiem iepirkumu jomā nekādi ierobežojumi nepastāv – nepieciešams tikai apzināt savas vajadzības un veikt iepirkumu pēc paša privāto tiesību subjekta noteiktiem kritērijiem un iespējām.
Publisko tiesību subjektiem (šā darba ietvaros ar jēdzienu Publisko tiesību subjekti tiek saprasti Publisko iepirkumu likuma 1 panta 10. punktā pantā minētie tiesību subjekti, kuri atbilst pasūtītāja definīcijai) veicot iepirkumu ir jāvadās pēc virknes saistošu normatīvu aktu. Šajā darbā tuvāk aplūkota problēma ir konkrēti kādi nosacījumi izvirzīti pretendentu un kandidātu reģistrācijai, kvalifikācijai, kādi pastāv ierobežojumi, kādā veidā un kārtībā subjekti var aizstāvēt savas tiesības, tajā skaitā – kur vērsties gadījumā, ja viņi uzskata, ka pasūtītājs ir pārkāpis savas pilnvaras, nepareizi piemērojis normatīvos aktus, kādi nosacījumi, nianses un īpatnības ir jāievēro privāto tiesību subjektiem slēdzot publisko iepirkumu līgumus tml.
Pētījumu objekts ir Latvijas Republikas un starptautiskie normatīvie akti, kas regulē publiskā iepirkuma nozari, kā arī dažādas publikācijas presē un prakses laikā gūtās atziņas.
Maģistra darba tēma izvēlēta vairāku iemeslu dēļ.
Pirmkārt, savas aktualitātes dēļ. Autore publisko iepirkumu vērtē kā milzīgu ekonomisko potenciālu, ko publiskā vara var izmantot, lai sasniegtu izvirzītos ekonomiskos un sociālpolitiskos mērķus. Otrkārt, par publisko iepirkumu jomu ir maz publikācijas. Presē ir sastopamas publikācijas par atsevišķiem, iepirkumu regulējošiem jautājumiem. Treškārt, autores pieredze publisko iepirkumu jomā strādājot par publisko iepirkumu speciālisti valsts aģentūrā.
Par šo tēmu ik pa brīdim izraisās diskusijas plašsaziņas līdzekļos, kur izskanējušie viedokļi un traktējumi ir pietiekami atšķirīgi, lai tas būtu par iemeslu sīkāk izpētīt un iedziļināties šajā jomā. „Viena no teorijām atbalsta uzskatu, ka publisko iepirkumu var piesaistīt vienīgi publiski tiesiskam institūtam, tādejādi publiskā iepirkumu līgumus akceptējot kā publisko tiesību līgumus. Šo teoriju pārstāv Volkers Slete (Volker Schlette), kurš uzskata, ka publiskais iepirkums iezīmē nozīmīgu ekonomisku, struktūrpolitisku un sociālpolitisku faktoru, kas liek uzskatīt publiskos iepirkumus par tādiem, kam ir publiski tiesisks raksturs. Veicot publisko iepirkumu, bieži vien notiek ne tikai, piemēram, vajadzīgo preču iegāde, bet arī tiek sniegts atbalsts noteiktām privātpersonu kategorijām (invalīdiem, bēgļiem un komersantiem no ekonomiski vāji attīstītiem reģioniem utt.). Pēc Volkera Sletes domām, nevar precīzi nošķirt (publiski tiesisku) atbalstu no (civiltiesiska) darījuma, tāpēc publiskais iepirkums atzīstams par publisko tiesību institūtu.”1
Šo teoriju apstrīd Latvijas jurisprudences pārstāvis Fēlikss Vaivods, kurš, analizējot publisko iepirkumu kā privāto tiesību institūtu, konstatē, ka tā nav īsti atbilstoša publisko iepirkumu regulēšanai, un tai var atrast vairākus pretargumentus. 2
Pastāv arī trešā teorija par to, kuram tiesību institūtam pieskaitāms publiskais iepirkums un tā tiek dēvēta par starpteoriju vai divpakāpju teoriju, kura uzskatāma par visatbilstošāko publiskā iepirkuma regulēšanai, jo apvieno sevī abas iepriekšminētās teorijas, pārņemot no katras labākās un publiskajam iepirkumam piemērotākās atziņas un pētījumus. Šīs teorija pamatā tiek argumentēta ar to, ka publiskajā iepirkumā konstatējams gan publiski tiesību institūta, gan privāto tiesību institūta pazīmes un elementi, proti, tam ir divējāds raksturs. Tas ir iestādes publiski tiesiskās un privāttiesiskās darbības specifisks sajaukums. Veicot publisko iepirkumu, pasūtītājs darbojas divās pakāpēs.3
Darba mērķis ir analizēt publiskā iepirkuma tiesisko regulējumu Latvijā un izstrādāt nepieciešamos priekšlikumus tiesiskā regulējuma pilnveidošanai, tā lai iepirkuma procedūras laikā tiktu nodrošināta tiesīga un vienlīdzīga attieksme pret visiem privāto tiesību subjektiem.
Izmantotās literatūras un iegūto atziņu analīze atļāva izveidot sekojošus uzdevumus:
1)izpētīt publisko iepirkumu jomu regulējošos nacionālos un starptautiskos normatīvos aktus un tiesu praksi;
2)salīdzināt publiskā iepirkuma privāttiesisko un publisko tiesību saikni, ņemot vērā, ka publiskais iepirkums visbiežāk tiek uzskatīts un atzīts tikai par valsts privāttiesisku darbību, lai gan tajā vērojama publisko tiesību institūta pazīmes;
3)analizēt vispārīgās publisko iepirkumu izpildes prasības privāto tiesību subjektiem;
4)pētīt un analizēt publiskā iepirkuma tiesisko pamatu Latvijā un Eiropas Savienībā, nošķirot publisko un privāto tiesību elementus tajā;
5)izanalizēt publisko iepirkumu līguma, kā civiltiesiska darījuma īpatnības;
6)akcentēt likumdošanas nepilnības un sniegt priekšlikumus iepirkuma procesa regulējošās likumdošanas pilnveidošanai.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Privāto tiesību regulējuma problemātika publiskajos iepirkumos”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/652038

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties