Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
2,79 (13%)
Cena ar atlaidi*:
18,69
Pirkt
Identifikators:857266
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 16.10.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 47 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija latviešu valodā   
  Anotācija angļu valodā   
  Ievads   
1.  Jēdzienu skaidrojumi   
2.  Bērnu pašapziņas veidošanās nosacījumi dažādu pedagogu un psihologu skatījumā   
3.  Es tēls un personības pašvērtējums   
4.  Ģimene – bērna pozitīvas pašapziņas attīstītāja un veicinātāja   
4.2.  Ģimenes ietekme uz bērna pašapziņas veidošanos un attīstību   
5.  Ģimenes un pirmsskolas izglītības iestādes sadarbība – pašapziņas veidošanās un attīstības procesā   
6.  Bērna pašapziņas un tās ietekmējošo faktoru praktiskais pētījums   
6.1.  Pētījumu organizēšana   
6.2.  Iegūto materiālu apkopošana un analīze   
7.  Secinājumi   
8.  Nobeigums   
9.  Literatūras saraksts   
Darba fragmentsAizvērt

Strādāju par skolotāju pirmsskolas izglītības iestādē. Ikdienas darbā strādāju ar bērniem, kuri nāk no dažādām ģimenēm. Katra ģimene ir citāda. Tā atšķiras ar savu audzināšanas stilu, kā arī attieksmi pret bērnu. Lai cik nopietni tiktu izdomātas bērnu audzināšanas formas pirmsskolas iestādē, lai cik augsta būtu pirmsskolas iestādes darbinieku kvalifikācija, nav iespējams sasniegt noteikto mērķi bez pastāvīgas un aktīvas vecāku piedalīšanās bērnu audzināšanas procesā. Pirmsskolas izglītības iestāde ir atbalsts ģimenei bērna attīstības un audzināšanas īstenošanai, jo ģimenei kā pirmajam socializācijas institūtam ir izšķirošā ietekme uz bērna personības attīstību.
Kaut mūsdienu sabiedrība arvien vairāk cenšas iedziļināties un izprast bērnības emociju un pieredzes ietekmi uz personības izaugsmi, tomēr nākas saskarties ar ģimenēm, kuras nesniedz bērnam tās vajadzības, kas ir tik ļoti nepieciešamas bērna pilnvērtīgai personības attīstībai. Katra bērna saskarsmes prasmes un iemaņas, sociālo lomu un pašvērtējuma attīstība, kas ir nozīmīga pašapziņas sekmēšanā, tieši sākas ģimenē. Ģimenes dzīvesveids, vecāku attiecības ar bērnu, vecāku savstarpējās attiecības, uzvedība - ietekmē katra bērna personības veidošanos.
Turklāt, kā atzinusi pedagoģe A.Špona, mēs dzīvojam sabiedrībā, kur daudzi bērni pirmsskolas vecumā jau ir pakļauti personības attīstību kavējošam riskam. To rāda gan sociāli apstākļi, gan vecāku personīgā attieksme pret bērnu. Lielākā vērtība, ko vecāki bērnam var sniegt, ir pašapziņa. [ A. Špona]
Pašapziņa ir viens no galvenajiem faktoriem, kas sekmē bērna attīstību pirmsskolas periodā, kad viņš ir visvairāk ,, atvērts” visu veidu ietekmēm. Bērna Es, kas ir personības kodols, veicina viņa aktivitāti, emocionālo, prāta un gribas attīstību [ Bērns kā vērtība;37]. Bērns nemitīgi sevi piesaka – sākot ar apģērbu un beidzot ar uzvedību. Jo vairāk viņam vajag no vecākiem un pasaules, jo attīstītāks viņš ir. Pašapzinīgs bērns zina, ko vēlas, kas viņam patīk, kas nepatīk.
Tomēr savā praksē esmu novērojusi, ka pirmsskolas iestādi apmeklē vairāki saspringti, sevī noslēgušies, nedroši, neapmierināti bērni. Šie bērni pārdzīvo savu būtību kā kaut ko nenoteiktu. Daži bērni izjūt konfliktu starp tieksmi kaut ko darīt un apkārtējo cilvēku vērtējumu – vai atzīt sevi par “sliktu bērnu”, vai par sliktiem uzlūkot tos, kuri devuši negatīvu viņa rīcības vērtējumu. Lūkojoties uz šiem bērniem, rodas priekšstats, ka viņi nezina, kas viņi ir, un ko grib. Lai attīstītu profesionālismu darbā ar šiem bērniem un viņu ģimenēm, es vēlējos padziļināt teorētiskās zināšanas pedagoģijā un psiholoģijā. Bērnu iekšējās pasaules iepazīšana, manuprāt, palīdzēs sekmēt pašapziņas veidošanos un veicināt audzēkņu personības pilnvērtīgāku attīstību.
Problēma: Kā veiksmīgi sekmēt pašapziņas veidošanos pirmsskolas vecuma bērniem, ņemot vērā ģimenes audzināšanu
Mērķis: Analizēt teorētiski un praktiski bērna pozitīvas pašapziņas veidošanās un attīstības nosacījumus ģimenē
Pētījuma objekts : ģimenes vide
Pētījuma priekšmets : Bērnu pašapziņas veidošanās ģimenē.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Pirmsskolas vecuma bērna pašapziņas veidošanās pamatnosacījumi ģimenē”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/857266

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties