Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
14,20
Ietaupījums:
1,99 (14%)
Cena ar atlaidi*:
12,21
Pirkt
Identifikators:184116
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 05.09.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 16 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Rezumējums    3
  Abstract    4
  Ievads    5
1.  Auditorijas koncepts    7
2.  Mediju patēriņa teorijas    8
2.1.  Ikdiena un mediji    8
2.2.  Ģimene un mediji    12
2.3.  Lauki/pilsēta un mediji    14
3.  Metode    16
4.  Rezultāti    18
4.1.  Televīzijas patēriņš    18
4.2.  Radio patēriņš    19
4.3.  Preses patēriņš    20
4.4.  Interneta patēriņš    21
4.5.  Patēriņa kopsakarības diennakts, nedēļas un sezonas struktūrā    21
4.6.  Mediju patēriņš un ikdiena    22
5.  Diskusija    24
6.  Secinājumi    28
  Nobeigums    29
  Literatūra    30
  Pielikumi    31
Darba fragmentsAizvērt

Mediju teorijās vairāk kārt tiek atzīmēts, ka pastāv zināmas atšķirības gan informācijas pasniegšanā, gan interpretācijā, ko sniedz dažādi mediji atšķirīgām auditorijām. Šī pētījuma „Mediju patēriņš un ikdienas dzīve pilsētā un laukos” kontekstā tiek nodalītas divas sociālās kategorijas – pilsētnieki un lauku iedzīvotāji –, kuras hipotētiski ir atšķirīgas informācijas patēriņa, interešu un piešķirto informācijas vērtību aspektā. Šīs kategorijas tiek aplūkotas ģimenes kontekstā.
Tiek uzskatīts, ka mediji, nodrošinot saziņu starp valsts varas pārstāvjiem un sabiedrību, ietekmē demokrātijas funkcionēšanu. Tomēr to loma nav viennozīmīgi vērtējama un absolūta. Informācijas plūsma jeb mediju komunikācija ar auditoriju nevar būt vienvirziena ziņu pārraide. Savukārt, ziņu saņēmēji nav pasīvs un monolīts kopums – tie, balstoties uz empīrisko pieredzi un sociāli ekonomiskajiem apstākļiem, izvēlas patērēt un interpretēt ziņas savām interesēm un vajadzībām. Pilsētvide un lauku vide ir atšķirīgas telpas kultūras, nodarbinātības un sociālās dzīves aspektos. Arī mediji šajās informācijas telpās ieņem savu vērtību, nozīmi un lomu. Zelče (V.Zelče, 2006:144) skaidro, ka 21.gadsimts ar globalizācijas un moderno mediju tehnoloģiju ienākšanu indivīda ikdienā transformē konkrētās dzīvesvietas lomu, maina attiecības ar medijiem, to ikdienas patēriņu un piešķirto vērtību. Nereti lauku iedzīvotājiem galvenais informācijas avots par vietējās kopienas norisēm ir pašvaldības (domes) informatīvais izdevums, kas pēc savas būtības nav medijs, bet gan sabiedrisko attiecību instruments. Taču arī šis aspekts jāņem vērā informācijas patēriņa analīzē.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Mediju patēriņš un ikdienas dzīve pilsētā un laukos”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/184116

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties