Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
3,22 (15%)
Cena ar atlaidi*:
18,26
Pirkt
Identifikators:367155
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 05.09.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 13 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Rezumējums    3
  Abstract    4
  Ievads    5
1.  Mediju, paradumu un vidusskolēnu koncepti    6
2.  Mediju un jauniešu vecumposma teorija    7
2.1.  Vidusskolas vecuma jauniešu psiholoģiskais raksturojums    7
2.2.  Latvijas mediju piedāvājuma daudzveidība    9
2.3.  Jaunieši (vidusskolēni) kā mediju auditorija    10
2.4.  Pētījumi par mediju lietošanas tradīcijām Latvijā    13
3.  Metode    16
4.  Rezultāti    17
5.  Diskusija    25
6.  Secinājumi    29
  Nobeigums    30
  Literatūra    31
  Pielikumi    32
Darba fragmentsAizvērt

Latvijas sabiedrībā dominē stereotips, ka vidusskolēni (jaunieši vecumā no 15 līdz 19 gadiem) aizvien mazāk mūsdienās lasa presi, skatās televīzijas un klausās radio raidījumus, kā arī izmanto interneta ziņu portālus. Tādējādi tiek uzskatīts, ka vidusskolēni neizrāda interesi par notiekošajām aktualitātēm, problēmām un notikumiem politikā, ekonomikā, tautsaimniecībā un sociālajā sfērā. Pieņemtais situācijas redzējums grauj latviešu nācijas nākotnes vīziju un satrauc sociālo zinātņu pārstāvjus, jo jauniešos vidusskolas vecumā attīstās patstāvība, sava spriestspēja un „rīcībpolitika”. Viņi sper soli laukā no bērnības uz pieaugušo pasauli, veidojot to pēc saviem uzskatiem. Jaunieši, beidzot vidusskolu vai ģimnāziju, iesaistās valsts attīstībā, tādēļ ir svarīgi, lai viņi būtu izglītoti notiekošajā. Ikvienam medijam ir sava mērķauditorija, uz kuru jāorientējas peļņas un reitingu nolūkā. Vai auditorijas procentuālo daļu sastāda arī vidusskolēni – to stereotipa ietekmē sabiedrība nemaz nezina. Tas izzināts un noskaidrots šajā projektā „Mediju lietošanas paradumi vidusskolēnu vidū”, kam ir lietišķa nozīmība, jo tā rezultāti un secinājumi ir pielietojami citu problēmu identificēšanā un reālu jautājumu risināšanā.
Līdz šim ir veikti vairāki pētījumi par Latvijas iedzīvotāju mediju lietošanas tradīcijām kopumā, taču nav veikti pārliecinoši mērījumi par to, vai arī vidusskolēni lasa ne tikai jauniešu žurnālus, bet arī drukāto vai elektronisko presi, radio klausās ne tikai mūziku, bet arī ziņas un izglītojošus raidījumus un televīzijā skatās ne tikai seriālus, ārzemju trillerus un šovus, bet arī nopietnus raidījumus par situāciju Latvijā, Eiropā, pasaulē. Mediju īpašniekiem nav zināms, vai vidusskolēni patērē viņu produktus un vai tiem būtu jāorientējas uz šādas auditorijas interesēm, tā palielinot mērķauditoriju un paaugstinot sabiedrības informētības un erudīcijas līmeni.
Lai izveidotu pietiekami korektu mediju patēriņa ainu, vajag nošķirt divus mediju auditorijas pētniecības aspektus – spontānais patēriņš un regulārais patēriņš, proti, cik daudz un kādus medijus vidusskolēns izmanto noteiktā laika periodā vai lieto regulāri (tradīcijas, paradumi).…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Mediju lietošanas paradumi vidusskolēnu vidū”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/367155

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties