Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
  • Intelektuālās attīstības un mācīšanās īpatnības jaunākā skolas vecuma bērniem ar vieglo garīgo atpalicību

     

    Diplomdarbs54 Psiholoģija

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
3,44 (16%)
Cena ar atlaidi*:
18,04
Pirkt
Identifikators:400852
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 25.11.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 39 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    6
1.  TEORĒTISKĀ DAĻA    8
1.1.  Garīgās atpalicības raksturojums psiholoģiskajā literatūrā    8
1.1.1.  Garīgās atpalicības jēdziena izpratne, noteikšana, klasifikācija un iespējas    9
1.1.2.  Garīgās atpalicības fenomena vēsturisks apskats    14
1.1.3.  Speciālā psiholoģija kā garīgās atpalicības izpētes nozare    19
1.2.  Psihiskās attīstības raksturojums bērniem ar garīgās attīstības novirzēm    24
1.2.1.  Faktori, kas ietekmē garīgo attīstību    27
1.2.2.  Smadzeņu attīstības specifika bērniem ar garīgās attīstības novirzēm    31
1.3.  Bērnu ar garīgās attīstības novirzēm raksturojums mācību sistēmā    34
1.3.1.  Mācību un darba iemaņu apgūšanas īpatnības    34
1.3.2.  Nosacījumi un ieteikumi darbībai speciālajās skolās    35
1.3.3.  Bērns ar garīgās attīstības īpatnībām mājmācības apstākļos    39
1.4.  Intelektuālās attīstības jēdziens psiholoģiskajā literatūrā    42
1.4.1.  Intelekta teorijas dažu autoru skatījumā    43
1.4.2.  Intelektuāla koeficienta jēdziens, tā noteikšanas īpatnības    45
1.5.  Sākumskolas vecuma bērnu psihiskās attīstības raksturojums    49
2.  PRAKTISKĀ DAĻA    53
2.1.  Pētījumu metodiku apraksts    53
2.2.  Rezultātu interpretācija un analīze    58
  SECINĀJUMI    74
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    75
Darba fragmentsAizvērt

IEVADS

Cilvēkam nav jābaidās
būt atšķirīgam no citiem.
(Imants Eglitis)

Ikdienā mēs sastopamies ar cilvēkiem līdzīgiem sev. Mums liekas, ka tā arī ir. Bet ļoti reti mēs tiekam stādīti tāda fakta priekšā, ka mūsu vidū ir arī cilvēki, kuri vairāk vai mazāk, bet tomēr atšķiras no mums. Tie var būt gan cilvēki ar fiziskiem defektiem, gan garīgie invalīdi. Ikdienā mēs satiekam viņus arī uz ielas, bet, protams, reti. Cilvēku ar dažādām veselības novirzēm ir daudz reižu vairāk, nekā mēs spējam iedomāties. Ieraugot tādu uz ielas vai kādā citā sabiedriskā vietā mēs gribot negribot, bet pievēršam viņiem uzmanību, pamanām viņus, bet izturamies kontaktējoties piesardzīgi, jo, kas to lai zin, kādi viņi patiesībā ir?
Mūsu bažīgo attieksmi pret cilvēkiem, kas garīgajā attīstībā ir “citādāki” nosaka daļēji tas, ka mēs zinām par viņiem ļoti maz. Kā sabiedrības pārstāvji mēs viņus satiekam tik reti, ka mums nav laika pie viņiem pierast. Mēs arī ne pārāk bieži dzirdam par viņiem skolās vai lasām laikrakstos, vismaz par viņu grūtībām ne. Mēs nezinām. Kad cilvēki kaut ko nezina, viņa izvēlei ir ļoti viegli palielināt satraukumu, un garīgi citādie šķiet gan neizprotami, gan bieži vien arī bīstami. Kad ar viņiem satiekamies, esam sagatavoti reaģēt uz viņiem negatīvi.
Pētījuma mērķis: Izpētīt intelektuālās attīstības procesu un mācīšanās īpatnības jaunākā skolas vecuma bērniem ar vieglo garīgo atpalicību.
Pētījuma uzdevumi:
1. Izpētīt zinātnisko literatūru par doto problēmu;
2. Izstrādāt eksperimentālo procedūru, lai izpētītu intelektuālo attīstību un mācīšanos bērniem ar vieglo garīgo atpalicību.
Pētījuma priekšmets: Individuālo spēju norises īpatnības un mācīšanās spējas bērniem ar vieglo garīgo atpalicību.
Pētījuma objekts: Bērnu ar vieglo garīgo atpalicību intelektuālā sfēra.
Pētījuma hipotēze: Bērniem ar vieglo garīgo atpalicību individuālās mācīšanās spējas ir atkarīgas no viņu intelektuālās attīstības īpatnībām.
Teorētiskā daļa balstās uz K.Grunevalda, L.Vigotska, A.Anastazi, A.Ļeontjeva, B.Zeigarnikas, S.Rubinšteina, E.Teivāna secinājumiem.
Pētījuma metodes: novērošana, testēšana, pārrunas.
Praktiskais pielietojums:
1. Dotais pētījums var tikt izmantots priekš vecākiem (aizbildņiem), skolotājiem, audzinātājiem, kas strādā ar bērniem ar garīgās attīstības īpatnībām.
2. Pētījuma rezultātus var pielietot praktiskie psihologi un defektologi koriģējošo programmu izstrādē.
3. Teorētiskās daļas analīze un praktiskais pētījums būs derīgs arī studentiem, kas pēta garīgās atpalicības problēmu.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −39,92 €
Materiālu komplekts Nr. 1123628
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Intelektuālās attīstības un mācīšanās īpatnības jaunākā skolas vecuma bērniem ar vieglo garīgo atpalicību”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/400852

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties