Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
14,20
Ietaupījums:
1,70 (12%)
Cena ar atlaidi*:
12,50
Pirkt
Identifikators:388181
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 23.02.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 26 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2007.g. - 2007.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Ievads    6
2.  Esošās situācijas apraksts    7
4.  IT reorganizācijā veicamie pasākumi    14
4.1.  IT struktūrvienību organizācija    14
4.1.1.  IT resursu centralizācija    17
4.1.2.  Palīdzības dienests, jeb Help Desk    19
4.2.  IT resursu iegādes    20
4.2.1.  Resursu iegāžu plānošana    20
4.2.2.  Piegādātāju vērtēšanas kritēriji    21
4.2.3.  Ārpakalpojumu izmantošanas iespējas    23
4.2.4.  Elektronisko iepirkumu sistēma    25
4.2.5.  Pirkt vai taisīt?    28
4.2.6.  Pirkt vai nomāt?    29
4.3.  IS drošības nodrošināšana    33
4.3.1.  IS loģiskā drošība    33
4.3.1.1.  Drošības politikas veidošana    33
4.3.1.2.  IS drošību reglamentējošo normatīvo aktu izstrāde    39
4.3.1.3.  IS drošības draudi    43
4.3.1.4.  Informācijas sistēmu riska analīze    45
4.3.2.  IS fiziskā drošība    48
4.3.2.1.  Ugunsmūri    50
4.3.2.2.  Datortīkla aizsardzība    53
4.3.2.3.  Datu rezerves kopēšana    56
4.4.  Lietojumprogrammu un platformu izvēle    57
4.4.1.  Datu bāzu vadības sistēmu izvēle    58
4.4.2.  Personāla vadības sistēmas izvēle    60
4.4.3.  Finanšu vadības sistēmas izvēle    63
4.4.4.  Elektroniskās lietvedības sistēmas ieviešana    65
4.5.  IS reģistrācija valsts reģistros    68
4.5.1.  IS reģistrācija Valsts informācijas sistēmu reģistrā    69
4.5.2.  IS reģistrācija Datu valsts inspekcijā    70
4.5.3.  IS izvērtēšana Valsts arhīvu ģenerāldirekcijā    72
4.6.  E-pakalpojumu ieviešana un Web servisi    72
4.7.  Elektroniskā paraksta ieviešana    77
4.8.  Iestādes mājas lapas izstrāde un uzturēšana    82
4.9.  IT audits    83
4.10.  IT darbinieku apmācības    87
4.11.  IP telefonijas ieviešana    90
4.12.  Ergonomikas prasību nodrošināšana    95
4.13.  Datortehnikas uzskaites sistēmas izveide    99
4.14.  Kvalitātes vadības sistēmas ieviešana    103
5.  Secinājumi    105
6.  Izmantotā literatūra    106
Darba fragmentsAizvērt

Mūsdienās vērojams ļoti straujš informācijas tehnoloģiju (turpmāk – IT) attīstības process. Tas ietekmē tik pat kā visas mūsu dzīves jomas. Izņēmums nav arī Latvijas uzņēmumi un valsts pārvaldes iestādes. Līdz ar to, nepieciešams veikt virkni dažādu pasākumu, lai nodrošinātu šo uzņēmumu un iestāžu turpmāko konkurētspēju un spēju pielāgoties sabiedrības prasībām un tehnoloģiskajām normām. Ja lielākajos Latvijas privātajos uzņēmumos ar informācijas tehnoloģijām saistītie procesi ir daudzmaz sakārtoti un standartizēti, tad daudzās valsts iestādēs šajā jomā jāveic dažādas pārmaiņas. Varētu teikt, ka pašreiz tajās notiek sava veida ideoloģijas maiņa – pārorientēšanās uz ārpakalpojumu iespējām, licencēšanas un IT drošības politikas veidošana u.tml. Līdz šim lielākajā daļā valsts iestāžu IT jomai netika pievērsta pietiekami liela uzmanība, jo šī joma acīmredzot netika uzskatīta par pietiekami svarīgu atbalsta nozari biznesa procesu nodrošināšanai, ko vēl vairāk kavēja IT speciālistu trūkums valstī, it sevišķi valsts iestādēs.
Šī darba mērķis ir aprakstīt valsts iestādēs esošo situāciju IT jomā, kā arī identificēt galvenos pasākumus, lai veiktu šīs jomas sakārtošanu, attīstību, optimizāciju un standartizāciju. Ar IT infrastruktūru šajā darba un pēc būtības jāsaprot kā tehniskie un programmatūras resursi, tā arī speciālistu, jeb darbinieku resursi. Tāpat arī atsevišķā nodaļā mēģināts pamatot šādas IT jomas reorganizācijas nepieciešamību. Liela uzmanība pievērsta arī tādai specifikai, kā IT un informācijas sistēmu drošība un tās politikas veidošana. Atsevišķas nodaļas veltītas arī jautājumiem, kas ne vienmēr primāri saistās ar IT reorganizāciju un kompetenci, taču tādi neapšaubāmi ir – ergonomikas prasību nodrošināšana, speciālistu apmācības, kvalitātes vadības sistēmas ieviešana IT struktūrvienībās un citi. Darbā ceru apkopot galvenās problēmas valsts pārvaldes iestādēs IT jomā, vadoties pēc sabiedrībā dominējošiem viedokļiem, kā arī savas personīgās pieredzes. Ar darbu ceru pievērst lielāku uzmanību šīs jomas nozīmīgumam un attīstībai tik valstiski nozīmīgās jomās, kas tiešā veidā ietekmē visu sabiedrību kopumā un katru no mums atsevišķi, jo IT joma kļuvusi par neatņemamu mūsu dzīves sastāvdaļu un tuvākajā laikā kļūs vēl nozīmīgāka. …

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Informācijas tehnoloģiju infrastruktūras reorganizācija valsts pārvaldes iestādēs”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/388181

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties