Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
2,79 (13%)
Cena ar atlaidi*:
18,69
Pirkt
Identifikators:753972
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 26.01.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 23 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Apzīmējumu saraksts    5
  Ievads    7
1.  Elektroniskās komercijas būtība    9
1.1.  Elektroniskās komercijas jēdziens    9
1.2.  Elektroniskās komercijas attīstības posmi    11
1.3.  Elektroniskās komercijas dalībnieki    15
2.  Elektroniskās komercijas attīstību ietekmējošie faktori    20
2.1.  E -komercijas infrastruktūru raksturojošie rādītāji    20
2.2.  E- komercijas dalībniekus raksturojošie rādītāji    27
2.2.1.  Iedzīvotājus raksturojošie rādītāji    27
2.2.2.  Komersantus raksturojošie rādītāji    31
2.2.3.  Valsti (valdību) raksturojošie rādītāji    32
3.  Elektroniskās komercijas attīstības analīze Latvijā    35
3.1.  Elektroniskās komercijas attīstību ietekmējošo faktoru raksturojums Latvijā    35
3.1.1.  Infrastruktūra    35
3.1.2.  Iedzīvotāji    41
3.1.3.  Komersanti    46
3.1.4.  Valsts (valdība)    53
3.2.  E – komercijas attīstības SVID analīze    54
3.3.  E- komercijas nozares attīstības perspektīvas Latvijā    61
  Secinājumi un ieteikumi    64
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    66
Darba fragmentsAizvērt

Līdz ar jaunajām tehnoloģijām, kas tiek izmantotas uzņēmējdarbībā, parādījies arī jauns termins - elektroniskā komercija jeb e-komercija.
Elektroniskā komercija ir samērā jauns jēdziens, kas biznesa terminoloģijā parādījās 1970 – tajos gados. Līdzīgi kā klasiskajam mārketingam ir ļoti daudz pareizu definīciju, arī elektroniskajai komercijas nav vienas vispareizākās definīcijas, kura pilnībā sniegtu šī termina skaidrojumu.
Elektroniskā komercija jeb e-komercija, sastāv no produktu vai pakalpojumu pirkšanas un pārdošanas, izmantojot elektroniskās sistēmas, piemēram, interneta un citu datortīklu. Veikto tirdzniecības darījumu apjoms elektroniskā veidā ir pieaudzis ārkārtīgi, kopš straujās interneta izplatīšanās. Dažāda veida tirdzniecības notiek šādā - elektroniskā veidā, pamatojoties uz jauninājumiem elektroniskās naudas, piegādes ķēžu pārvaldībai, interneta mārketinga, tiešsaistes darījumu apstrādes, elektroniskās datu apmaiņas (EDI), uzskaites vadības sistēmas, un automatizētu datu savākšanas sistēmās. Mūsdienās elektronisko tirdzniecību parasti izmanto globālo tīmekli, vismaz kādā darījuma dzīves cikla brīdī, kaut gan tas var ietvert plašāku tehnoloģiju klāstu, piemēram, e-pastu. Maza daļa no elektroniskās komercijas tiek veikta tikai elektroniski ar virtuāliem objektiem, piemēram, piekļuve mājas lapām par maksu, taču lielākā daļa elektroniskās komercijas ietver transportēšanu uz fizisku preci.
Elektroniskā komercija jeb e-komercijas attiecas uz plašiem tiešsaistes uzņēmējdarbības darījumiem ar produktiem un pakalpojumiem. Tas arī attiecas uz "jebkuras formas uzņēmējdarbības darījumu, kurā puses mijiedarbojas elektroniski, nevis ar fizisku apmaiņu vai tieši fizisko kontaktu."1
E-komercija parasti ir saistīta ar pirkšanu un pārdošanu internetā, vai jebkuru darījumu veikšanu, kas ietver īpašumtiesību nodošanu vai tiesības izmantot preces vai pakalpojumus, izmantojot datora tīklu starpniecību.
Saskaņā ar Latvijas Ministru kabinetā 2001. gada martā apstiprināto koncepciju par elektronisko komerciju, „E-komerciju (e-commerce) definē kā darījumu veikšanu izmantojot informācijas tehnoloģiju un telekomunikāciju līdzekļus.”2
Savukārt 2007.gadā Ekonomikas ministrija sadarbībā ar SIA „RIDemo” ir izstrādājusi kompaktdisku „E-komercijas komplekts iesācējiem – ceļvedis e-komercijas jautājumos”, kurā tiek sniegta šāda definīcija: „E-komercija ir uzņēmējdarbības veikšana ar elektronisko sakaru līdzekļu, tajā skaitā arī ar Interneta, starpniecību”3
Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (Organisation for Economic Co-operation and Development - OECD) 2000. gada ekonomikas pārskatā rakstīts, ka: „Terminam e-komercijas nav plaši pieņemtas definīcijas. …

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Elektroniskās komercijas attīstība Latvijā”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/753972

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties