Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:151757
 
Vērtējums:
Publicēts: 25.03.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 38 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    10
1.  Dzīvokļa īpašuma tiesiskā analīze (tiesiskā izpēte). Būtība un jēdziens    14
1.1.  Dzīvokļa atsevišķais īpašums, kopīpašuma domājamās daļas    14
1.2.  Dzīvokļa īpašuma tiesiskais regulējums    15
1.3.  Dzīvokļa īpašuma īpašnieka tiesiska statusa izpēte    21
1.3.1.  Dzīvokļa īpašnieka ģimenes locekļu un citu dzīvoklī iemitināto personu statusa izpēte    23
1.4.  Dzīvokļa īpašuma tiesiska aizsardzība apsaimniekošanas un pārvaldīšanas procesā    25
2.  Dzīvokļa īpašuma un dzīvojamās mājas kopīpašuma apsaimniekošanas un pārvaldīšanas teorija un pamatprincipi    31
2.1.  Apsaimniekošanas un pārvaldīšanas procesa tiesiska reglamentācija    32
2.2.  Apsaimniekošanas modeļu veidi. Tiesiska analīze un salīdzinājums    33
2.3.  Dzīvojamās mājas kopīpašuma apsaimniekošanas un pārvaldīšanas atsevišķu aspektu tiesiskais raksturojums    45
2.4.  Apsaimniekošanas procesa subjektu savstarpējo attiecību tiesiskā izpēte. Subjekti    49
2.4.1.  Lēmuma pieņemšana par dzīvojamās mājas pārņemšanu dzīvokļu īpašnieku pārvaldīšanā. Dzīvokļu īpašnieku kopsapulce    49
2.4.2.  Dzīvojamās mājas pārvaldnieka tiesiskais statuss    52
2.4.3.  Mājas pārvaldīšanas tiesību pārņemšana no iepriekšēja pārvaldnieka    53
2.4.4.  Dzīvojamās mājas apsaimniekošanas uzsākšana pēc privatizācijas    55
2.5.  Dzīvojamās mājas apsaimniekošanas un pārvaldīšanas process PTAC izpratnē    59
3.  Apsaimniekošanas un pārvaldīšanas procesa tiesiskās bāzes izpēte un analīze    62
3.1.  Apsaimniekošanas un pārvaldīšanas procesa tiesiskās reglamentācijas salīdzinājums ar citam Eiropas valstīm    63
3.2.  „Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likums” kā Latvijas Republikas likumdošanas jauninājums. Aktualitāte    65
3.3.  Apsaimniekošanas un pārvaldīšanas procesa problemātika. Raksturojums    70
3.3.1.  Namu uzturēšanas maksas parādu piedziņa    72
  Nobeigums    80
  Izmantotā literatūra    83
Darba fragmentsAizvērt

Nobeigums.
Diplomdarba mērķis bija izanalizēt Latvijas Republikas normatīvus aktus apsaimniekošanas nozarē un atspoguļot problemātiskus aspektus no praktiķa viedokļa. Galvenie ierosinājumi, kas izriet no pētnieciska darba ir saistītie ne tikai ar tiesiskas bāzes atjaunošanas pasākumiem, bet arī ar pašvaldības piedalīšanos tādos pasākumos, kuri vērsti uz dzīvojamās mājas uzturēšanas kvalitāti uzlabošanu. Apsaimniekošanas nozares attīstībai ir ļoti svarīgs pašvaldības atbalsts. Piemēram, Cēsīs, Valmierā, Liepājā un Rēzeknē ir gan atbalsts, gan spēcīgi privātie apsaimniekošanas uzņēmumi. Tomēr pašvaldības apsaimniekošanas uzņēmumu privatizācija arī nav panaceja, kas vienīgā spēj izveidot stabilu apsaimniekošanas tirgu ar godīgu konkurenci starp nozares uzņēmumiem. Daudzie apsaimniekotāji gaidīja likumu jauninājumus, protams, tāpēc Dzīvojamās mājas pārvaldīšanas likums arī tika izanalizēts un izvērtēts šajā darbā. Manuprāt, Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likuma pieņemšanu nevar uzskatīt par tiesisko panācēju pret visiem normatīviem trūkumiem . Jaunais Likums noteiktu minimālās apsaimniekotāju un īpašnieka tiesības un pienākumus. Tas nodrošinātu apsaimniekošanas pakalpojuma kvalitātes paaugstināšanos.
Privātie uzņēmēji lielākoties uzsāk darbu kā viena dzīvojamā nama apsaimniekotāji, bet, uzkrājot pieredzi un labu reputāciju, daudzas apsaimniekotāju sabiedrības izveidojušās par profesionāliem uzņēmumiem, kas piedāvā pakalpojumus gan dzimtajā pilsētā, gan kaimiņos. Šeit iezīmējas vēl viena būtiska atšķirība starp privāto uzņēmēju un pašvaldības uzņēmumu - privātajiem rūp tas, ko domā par uzņēmumu - pakalpojumu kvalitāti un izmaksām. Privātuzņēmējs rūpējas par klientu - daudzdzīvokļu dzīvojamo māju un tās iemītnieku labklājību, jo tas ir viņa iztikas avots. Pašvaldības uzņēmumam, kā jau teicu, ir "aizmugure" - pašvaldības sniegtās garantijas. Protams, iztrūkstot veselīgai konkurencei, arī dažs labs privātais uzņēmums atļaujas ignorēt dzīvokļu īpašnieku viedokli vai intereses.
Daudzdzīvokļu dzīvojamo māju pārvaldnieks ir nopietna profesija. Pārvaldnieks rūpējas par kārtību un mieru mājā. Apsaimniekošanas uzņēmumā bez pārvaldnieka ir vieta juristiem, grāmatvežiem, santehniķiem, elektriķiem un sētniekiem. Tā ir sistēma, kas arvien attīstās, pilnveidojas un kļūst profesionālāka.
Svarīgi bija arī izskatīt un izanalizēt darbā principus kādam ir jābūt apsaimniekotājam.
Sākotnēji bija paredzēts, ka pārvaldniekiem jābūt sertificētiem. Ekonomikas ministrija saskaņā ar Eiropas Savienībā pieņemtajiem principiem šādu nostādni neatbalsta, jo to var uzskatīt par uzņēmējdarbības ierobežošanu. Tādēļ galvenā prasība ir tā, ka pārvaldniekam ir nepieciešama noteiktiem standartiem atbilstoša profesionālā izglītība. Ja pārvaldīšanu izvēlas paši īpašnieki, tad viņiem nepieciešams iziet apmācību kursus. Šis likums varētu veicināt arī apsaimniekošanas tirgus attīstību, bet tirgus tomēr lielā mērā ir atkarīgs no pašvaldībām. Vai tās veicina konkurenci, vai arī cenšas saglabāt bijušo namu pārvalžu monopolstāvokli. Otrkārt, tas ir atkarīgs no apsaimniekošanas maksas - no tā, cik daudz līdzekļu īpašnieki gatavi investēt savā īpašumā. Neviens apsaimniekotājs neapkalpos māju, kuras iemītnieki vēlēsies par kvadrātmetru maksāt mazāk, nekā mājai ir faktiski nepieciešami.
Plānu un pasākumu var būt daudz, bet galvenais mērķis gan apsaimniekotājiem, gan dzīvokļu īpašniekiem, gan valstij šajos laikos jābūt - saglabāt to, kas ir, jo cerība uz jaunajiem mājokļiem valsts maštābā ir vāja, par ko liecinā valsts institūciju, politiķu un ekonomistu klusums.
Pamatojoties uz analizētiem materiāliem, izklāstīto dzīvojamo māju apsaimniekošanas problemātiku, darba autore piedāva sekojošus ierosinājumus :
1. Jāizstrādā finanšu atbalsta mehānisms, lai nodrošinātu pašvaldībām apgrozījuma līdzekļus avārijas situāciju novēršanā dzīvojamajās mājās, arī tām mājam, kurus neapsaimnieko pašvaldības uzņēmumi.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −50,24 €
Materiālu komplekts Nr. 1313547
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties