Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
14,20
Ietaupījums:
2,27 (16%)
Cena ar atlaidi*:
11,93
Pirkt
Identifikators:168767
Vērtējums:
Publicēts: 17.11.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 16 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    10
1.  Analītiskā apskata daļa    10
1.1.  Cenu nozīme    10
1.1.1.  Cenu veidi    10
1.2.  Cenu noteikšanas process    13
1.2.1.  Faktori, kas ietekmē cenu noteikšanu    15
1.2.2.  Cenu noteikšanas ierobežojumi    18
1.2.3.  Preču piegādes cenas    19
1.2.4.  Izmaksas, to loma cenu veidošanā    20
1.2.5.  Cenu konkurence    21
1.3.  Cenu veidošanās stratēģijas    22
1.3.1.  Cenu stratēģijas un to veidi    23
1.4.  Cenu veidošanās metodes    27
1.4.1.  Cenu veidošanas metodes un to veidi    28
2.  Pētījumu un aprēķinu daļa    33
2.1.  SIA “Latio” Imantas nodaļas vispārīgs raksturojums    33
2.2.  SIA “Latio” Imantas nodaļas cenu ekonomiskie aprēķini    35
2.3.  SIA “Latio” Imantas nodaļas saimnieciskās darbības rādītāji, to analīze    50
  Nobeigums    50
  Bibliogrāfiskais saraksts   
Darba fragmentsAizvērt

1. ANALĪTISKĀ APSKATA DAĻA

1.1 Cenu nozīme

Cena – produkcijas un pakalpojuma vērtība izteikta naudā. Cenu noteikšanu apgrūtina lielākoties tādi faktori kā savstarpējā atkarība starp produktu, pakalpojumu no vienas puses un tirgu, informāciju, konkurenci no otras puses. Cenu noteikšanas metožu uzlabošana ir nepieciešama, lai uzņēmums spētu gūt pēc iespējas lielāku peļņu no tirgus.
Lēmumu pieņemšana par cenām ir komplicēts process, jo produktam jānosaka optimāla cena katrā no tirgiem, kā arī jāveido uzņēmuma politika, kā un kad mainīt cenas, reizē nosakot, kam tad ir šādas tiesības un pat pienākums. Lēmuma pieņemšana par produkta cenu ir viena no sarežģītākajām problēmām, kuru vajag risināt uzņēmuma vadībai. Tā kā šīs stratēģijas pamatā savukārt ir ilgtermiņa komerciālās darbības plāns, kurā centrālā vieta pieder cenai, tad pieņemot operatīvos lēmumus par cenām, uzņēmuma vadībai jāņem vērā stratēģijas pamat principi. Tas nozīmē, ka ikviena produkta cenas lomu var skatīt īstermiņa vai ilgtermiņa peļņas ieguves aspektā, vai saistībā ar citu mērķi, kādu sev izvirza uzņēmuma vadība.
Bieži tiek lietots jēdziens “optimālā cena”, kurai ir dažādi kritēriji valstu, reģionu un pilsētu aspektā, jo uz šo raksturlielumu iedarbojas ražotāja izmaksas, pircēju maksātspēja, produkta sociālā vērtība, produkta izcelsme, tēls, reputācija, kvalitāte un virkne citu faktoru. [6; 228.lpp]
Cenu pamatā parasti ir pieprasījums, izmaksas, konkurence.

1.1.1 Cenu veidi

Praksē tiek izmantotas šāda veida cenas:
1) Faktiskās - cenas, kas darbojās attiecīgajā laika periodā.
Savukārt šīs cenas var būt līgumcenas, par kādām vienojušies pārdevēji un pircēji (bez jebkādiem uzcenojumiem);
2) Limitējamās cenas, ja pārdevējs un pircējs ir tiesīgs noteikt cenu līguma ietvaros uzrādītajās robežās;
3) Administratīvi regulētās cenas, kad valsts vai pašvaldība nosaka cenu vai tarifu tam vai citam produktam; tipisks piemērs tādam cenu veidam ir dzīvokļa īres maksa par kvadrātmetru platības. [6; 229. – 230. lpp.]
Klasificējot cenas pēc vairākiem veidiem, eksistē šāda veida cenas:
1. Vairumtirdzniecības cenas – tās ir cenas, par kurām ražošanas uzņēmumi vai vairumtirdzniecības uzņēmumi pārdod savu produkciju.
2. Iepirkuma cenas – tās ir cenas, par kurām tiek iepirkta plaša patēriņa produkcija un saimniecības preces. Šīs cenas sevī ietver vairumtirdzniecības cenu raksturu.
3. Mazumtirdzniecības cenas – tās ir cenas, par kurām mazumtirgotāji pārdod produkciju iedzīvotājiem vai mazumtirdzniecības patērētājam.
4. Transferta cenas – tās ir dažāda veida vairumtirdzniecības cenas, par kurām ražošanas faktori un produkcija apmainās starp nodaļām vai filiālēm integrētā, vienotā firmā.
5. Tarifi – tā ir cena par pakalpojumu (jebkuras nemateriālas uzņēmējdarbības izpausmes). Piemēram, tie ir tarifi par elektroenerģiju, telekomunikācijām u.c.
6. Brīvās cenas – tās ir cenas, kuras nosaka pārdevēji ņemot vērā tirgus konjunktūru.
7. Ierobežotās cenas – tās ir cenas, kuru līmeni kontrolē attiecīgi uzņēmuma vadītāji.
8. Cietās cenas – tā ir cena, kura tiek fiksēta līgumā tai brīdī, kad šis līgums tiek slēgts.Un kurš netiek pakļauts izmaiņām visā līguma termiņa garumā (kam ir jābūt atrunātam līgumā).

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Cenu veidošana tirdzniecībā”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/168767

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties