Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
  • Bērnu adaptācijas veicināšana sākumskolā, izmantojot kooperatīvās mācīšanās metodi

     

    Diplomdarbs60 Pedagoģija

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
2,58 (12%)
Cena ar atlaidi*:
18,90
Pirkt
Identifikators:245840
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 25.11.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 30 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    6
1.  Adaptācijas psiholoģiskais aspekts    8
1.1.  Adaptācijas vispārīgs raksturojums    8
1.2.  Sociālās adaptācijas sociālo grūtību līmeņi    9
2.  Adaptācijas pedagoģiskais aspekts    12
2.1.  Bērnu psiholoģiskā gatavība skolai    12
2.2.  Adaptācijas nozīmīgums izglītībā    16
2.3.  Adaptācijas īpatnības 1. klasē    20
3.  Sadarbības loma adaptācijā    24
3.1.  Sadarbības metodiskais aspekts    26
3.1.1.  Mācību metožu izvēle    27
3.1.2.  Skolotāja loma sadarbības veicināšanā    29
3.1.3.  Mācīšanās vide klasē    31
3.1.4.  Kooperatīvā mācīšanās    33
3.1.5.  Grupu veidi    36
3.1.6.  Skolēnu gatavība sadarbībai    42
3.1.7.  Kooperatīvās mācīšanās metodiskie paņēmieni    43
4.  Adaptācijas veicināšana 1. klasē    50
4.1.  Pētījuma metodes un gaita    50
1.1.1.  Novērošana    51
1.1.2.  Pārrunas un intervija    53
1.1.3.  Anketēšana    54
1.1.4.  Eksperiments    55
4.2.  Pētījuma rezultāti    56
  SECINĀJUMI    66
  LITERATŪRA    68
Darba fragmentsAizvērt

Ievads

Adaptācijas procesam ir ļoti svarīga vieta izglītības sistēmā, jo šī procesa laikā bērnam jāapgūst ne tikai noteiktu zināšanu daudzums, bet arī spēja un gatavība uzņemt visu jauno un integrēties jaunā, nepazīstamā vidē - skolā.
Adaptācijas procesa organizēšana ir pakārtota katra vecumposma īpatnībām un atbilstošajai skolas situācijai. Pāreja no pirmsskolas uz sākumskolas situāciju ir sarežģītā krīze ikvienam bērnam. Tieši no tā, kā bērns sevi izjutīs, uzsākot šo jauno dzīves posmu, būs atkarīgs, cik drošs un panākumiem bagāts viņš būs savā dzīvē. Ikviens bērns, uzsākot skolas gaitas, ir pilns cerību un priecīgu gaidu. Bērns uztver sevi kā pilnvērtīgu personību neatkarīgi no tā, kādā vidē viņš aug. Pirmajās skolas dienās skolēnos vērojams optimisms, viņi ir atnākuši ar cerību gūt panākumus. Bieži vērojams – ja viņu vēlmes netiek piepildītas, bet domāšanas vietā tiek pieprasīta tikai mehāniska iegaumēšana, skolēni zaudē interesi par mācībām un vīlušies skolā. Skolai ir jābūt gatavai piedāvāt tādus mācīšanās veidus, kas atbilstu katra skolēna iespējām un izziņas interesēm.
Darbs 1. klasē prasa no skolotāja atbildīgu un izpratnes pilnu attieksmi pret ikvienu skolēnu. Skolā sastopas atšķirīgi bērni – gan īpaši talantīgi bērni, gan bērni ar īpašām fiziskajām vajadzībām, gan dažādu tautību bērni, kā arī bērni ar dažādu sociālo pieredzi. Skolotājam ir jābūt meistaram dažādu metožu pielietojumā, lai ikviens bērns skolā justos gaidīts un priecīgs. Liela nozīme efektīvai sadarbībai ir gan skolēnu starpā, kā arī starp skolēniem, skolotājiem un pieaugušajiem.
Pētījuma mērķis: Izpētīt, vai skolēnu savstarpējā sadarbība mācību procesā 1. un 2. klasē veicina skolēnu adaptāciju sākumskolā.
Pētījuma uzdevumi:
1. Izpētīt zinātnisko literatūru par doto problēmu;
2. Izpētīt skolēnu adaptācijas dinamiku, ko veicināja kooperatīvās mācīšanās izmantošana mācību gada laikā;
3. Pētīt skolotāju pieredzi par kooperatīvās mācīšanās izmantošanu sākumskolā;
4. Apkopot iegūtos datus, izdarīt secinājumus un izstrādāt ieteikumus kooperatīvās mācīšanās izmantošanai sākumskolas skolēnu adaptācijā skolā.
Pētījuma priekšmets: Mācību process sākumskolā.
Pētījuma objekts: Sākumskolas skolēnu spēja adaptēties skolā.
Pētījuma hipotēze: Skolēnu savstarpējā sadarbība veicina skolēnu adaptāciju sākumskolā.
Pētījuma metodes: novērošana, pārrunas un intervija, anketēšana, eksperiments.
Pētījuma bāze: 2001./2002. mācību gadā pedagoģiski – psiholoģiskajā pētījumā tika pētīti Preiļu pamatskolas 1.a, 1.b, 1.c, 1.d, 2.a, 2.c klašu skolēni, Špoģu vidusskolas 1.a, 1.b, 2.a, 2.c klašu skolēni, Krustpils pamatskolas 1.b un 2.a klašu skolēni, Vārkavas vidusskolas 1. un 2. klašu skolēni, Biržu pamatskolas 1. un 2. klašu skolēni, Daugavpils 1. ģimnāzijas un Daugavpils 2. sākumskolas 1. klases skolēni. Kopā – 413 skolēni. Šajā pētījumā piedalījās augstākminēto skolu klašu audzinātāji, kopā 19. Skolas tika izvēlētas pēc nejaušības principa.

Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −27,67 €
Materiālu komplekts Nr. 1141335
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Bērnu adaptācijas veicināšana sākumskolā, izmantojot kooperatīvās mācīšanās metodi”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/245840

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties