Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
2,58 (12%)
Cena ar atlaidi*:
18,90
Pirkt
Identifikators:253743
Vērtējums:
Publicēts: 07.12.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 56 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2004.g. - 2005.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    3
1.  PSIHOLOĢISKĀS SAGATAVOŠANAS PAMATI TRENIŅU PROCESĀ DAŽADU SAGATAVOTĪBAS LĪMEŅU PELDĒTĀJIEM    5
1.1.  Psiholoģiskās sagatavošanas īpatnības peldēšanā    5
1.2.  Sportista psihoregulācija un pirmsstarta stāvokļu regulācijas paņēmieni peldēšanā    14
1.3.  Treniņa procesa saturs, plānošana un psiholoģiskās sagatavošanas loma dažāda sagatavotības līmeņa peldētājiem    29
2.  DARBA UZDEVUMI, PĒTĪŠANAS METODES UN PĒTĪJUMA ORGANIZĒŠANA    45
2.1.  Darba uzdevumi    45
2.2.  Pētīšanas metodes    46
2.2.1.  Testēšana (S.Gordons, L.Jampoļskis, 1981)    47
2.2.2.  Pedagoģiskais eksperiments    50
2.2.3.  Sacensību protokolu analīze    51
2.2.4.  Matemātiskā statistika    51
2.3.  Pētījuma organizēšana    51
3.  AUTOGĒNĀ TRENIŅA SATURA ATLASE, APROBĀCIJA, PSIHOLOĢISKĀS SAGATAVOTĪBAS UN SACENSĪBU REZULTĀTU DINAMIKAS IZVĒRTĒJUMS DAŽĀDU SAGATAVOTĪBAS LĪMEŅU PELDĒTĀJIEM    53
3.1.  Peldētāju psihiskās sagatavotības stāvokļa analizēšana eksperimenta sākumā un beigās    53
3.2.  Autogēno treniņu programmas atlasīšana, kā arī nomierināšanās un mobilizācijas noturības attīstīšanas īstenošana dažādu sagatavotības līmeņu peldētājiem    60
3.3.  Peldētāju sacensību rezultātu dinamikas izvērtējums pēc autogēna treniņa realizācijas    65
  SECINĀJUMI    70
  PRIEKŠLIKUMI    72
  LITERATŪRAS SARAKSTS    73
  PIELIKUMI    76
  KOPSAVILKUMS    82
  KOPSAVILKUMS SVEŠVALODĀ    84
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI
1. Ar peldētāju psiholoģiskās sagatavotības testēšanas palīdzību bija noskaidrots, ka vispozitīvākais uzlabojums pieņemams attiecībā paškontroles un gribas aktivitātes faktoros, jo pieaugums abos faktoros otrās grupas peldētājiem ir ticams. Tā vidējais rezultāts paškontroles faktorā otrā grupā ir uzlabojusies par 0,47 pakāpes un eksperimenta beigās sastādīja 4,29 pakāpes. Faktorā gribas aktivitātes aritmētiskā pakāpe uzlabojas par 0,35 un sastādīja 3,35 pakāpes salīdzinājumā ar iepriekšējo 3,00. Faktorā frusrtrācijas tolerances diviem sportistiem ir ievērojama rezultātu uzlabošana, desmit peldētājiem palikuši iepriekšējie rezultāti, savukārt četriem tika konstatēta pazemināšana. Attiecībā uz pirmo grupu gribas aktivitātes faktora pieaugums nav ticams. Paškontroles faktorā tika konstatēts, ka sešiem peldētājiem vērojams rezultātu uzlabojums, bet četriem palikuši iepriekšējie, savukārt frustrācijas tolerancē četriem sportistiem rezultāti paaugstinājušies, pieciem palikuši iepriekšējie un vienam peldētājam tika konstatēts rezultāta kritums. Vissarežģītākais komponents sportista psiholoģiskās sagatavotības uzlabojumā – frustrācijas tolerances faktors. Psiholoģiskās sagatavotības rādītājs, kā līdz eksperimenta, tā arī eksperimenta beigās var, kā paaugstināties, tā arī pazemināties. Visnestabīlākā psiholoģiskā sagatavošana jauniem, iesākošiem peldētājiem.
2. Vispieņemāmākie vingrinājumu kompleksi autogēnā treniņā pasniegšanā ir “Nomierināšanās”, “Mobilizācija”, “Emocionāla griba” un “Elpošana”. Tādi vingrinājumu kompleksi, kā “Siltums”, “Vēders” un “Sirds” ļoti specifiski un sarežģīti autogēnā treniņa uztveršanai. Apmācības kurss notika 42. dienu laikā ar noteikumu, ka nedēļā notika trīs treniņi. Tā vispārējās nomierināšanās vingrinājumu kompleksa pasniegšana notika ar trim paņēmieniem: 1).izmantojot pilnas pašiedvesmas formulas ar suģestējošu pastiprinājumu un sensoro reprodukciju (1. – 6. treniņš), 2).izmantojot tikai uzdotās pašiedvesmas formulas (7. – 12. treniņš) un 3). izmantojot tikai katra vingrinājuma “atslēgas” formulas (13. – 18. treniņš). “Elpošanas” un emocionālās – gribas sfēras vispārējas nostiprināšanās apgūšana notika ar 1). uzdotās pašiedvesmas formulas izmantošanas (7. – 12. treniņš) un 2). vingrinājuma “atslēgas” formulas pasniegšanas (13. – 18. treniņš). Mobilizējoši vingrinājumi notika ar 1). pilnas pašiedvesmas formulas ar suģestējošu pastiprinājumu un sensoro reprodukciju (1. – 9. treniņš), 2). vingrinājuma “atslēgas” formulas (10. – 18. treniņš). Autogēnais treniņš daudz piemērots vecākiem sportistiem, vairāk izmantots medicīniskā, nekā sportiskā darbībā.
3. Sportista psiholoģiskās sagatavotības augstais līmenis ar autogēno treniņa pasniegšanas metodi – sporta rezultātu uzlabojuma panākums. Sešiem no desmit pirmās grupas peldētājiem, kā arī 11 no 17 otrās grupas peldētājiem rezultāti uzlabojās. Tā pirmās grupas peldētājiem sacensību rezultātu dinamika paaugstinājās no 00,05 līdz 00,47 , savukārt otrās grupas peldētājiem attiecīgi no 00,05 līdz 06,56 . 4 pirmās grupas un 6 otrās grupas peldētājiem rezultāti pedagoģiskā eksperimenta beigās pasliktinājās. Pirmās grupas peldētājiem sacensību rezultātu dinamika pazeminājās intervālā no 00,22 līdz 01,25 , bet otrās peldētāju grupas pazemināta rezultātu dinamika sastādīja no 00,12 līdz 01,73 . Sacensību rezultātu dinamikas vislielākais uzlabojums novērots jauniem, ne tik stipriem peldētājiem, kā arī sportistiem, kuriem kopējais peldēšanas nodarbošanās stāžs atrodas trīs gadu robežās.

Veidojot izdarītā darba kopsavilkumu, jāatzīmē, kā vislielākais efekts, kā uz psiholoģisko sagatavotību, tā arī uz peldētāju sacensību rezultātiem, autogēnais treniņš rada uz jauniem, iesākošiem sportistiem, mūsu gadījumā uz II un III sporta klases peldētājiem. Pētījuma hipotēze daļēji atrisināta, jo pirmās grupas peldētāju psiholoģiskās sagatavotības rezultātos ievērojama pazemināšanās, taču attiecībā uz sacensību rezultātu izvērtējumu, var konstatēt, ka vairāk, nekā pusei no abas grupas peldētājiem tika atzīmēts rezultātu uzlabojums.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −33,51 €
Materiālu komplekts Nr. 1235383
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Autogēnais treniņš peldētāju psiholoģiskajā sagatavošanā”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/253743

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties