Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
4,08 (19%)
Cena ar atlaidi*:
17,40
Pirkt
Identifikators:183512
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 14.06.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 52 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  TABULU SARAKSTS    9
  ATTĒLU SARAKSTS    10
  SAĪSINĀJUMU SARAKSTS    12
  IEVADS    13
1.  LATVIJAS AUGSTĀKĀS IZGLĪTĪBAS NOZARES ATTĪSTĪBAS TEORĒTISKAIS UN VĒSTURISKAIS PAMATOJUMS    16
1.1.  Augstākās izglītības būtība un nozīme    16
1.2.  Latvijas augstākās izglītības vēsturiskā attīstība    18
2.  AUGSTĀKĀS IZGLĪTĪBAS NORMATĪVĀ BĀZE LATVIJĀ    27
2.1.  Augstākās izglītības iestāžu vispārējā normatīvā bāze    27
2.2.  Augstākās izglītības iestāžu finansēšanas normatīvā bāze    34
2.3.  Augstākās izglītības politikas plānošanas dokumenti    36
3.  LATVIJAS AUGSTĀKĀS IZGLĪTĪBAS SISTĒMAS RAKSTUROJUMS    38
3.1.  Augstākās izglītības sistēmas vispārējs raksturojums    39
3.2.  Augstākās izglītības finansēšanas sistēma    51
3.3.  ES struktūrfondu atbalsts augstākai izglītībai un zinātnei 2007. -2013. gadam    57
3.4.  Augstākā izglītība un demogrāfija    61
4.  AUGSTĀKĀS IZGLĪTĪBAS REFORMU GAITA LATVIJĀ NO 2009. – 2012. GADAM    64
4.1.  Augstākās izglītības un zinātnes sektora strukturālās reformas    66
4.2.  Latvijas augstākās izglītības starptautiskā konkurētspēja    73
5.  LATVIJAS LAUKSAIMNIECĪBAS UNIVERSITĀTES ATTĪSTĪBAS IESPĒJAS    76
5.1.  LLU konkurētspējas izvērtējums    76
5.2.  LLU pašreizējo un potenciālo studējošo aptaujas rezultātu novērtējums    83
5.2.1.  Pašreizējo LLU studējošo aptaujas anketu rezultātu novērtējums    83
5.2.2.  Potenciālo LLU studējošo aptaujas anketu rezultātu novērtējums    87
5.3.  Augstākā izglītība kā Latvijas Lauksaimniecības universitātes eksporta produkts    89
5.4.  Apmācība angļu valodā    91
5.5.  E - apmācības sistēmas ieviešana Latvijas Lauksaimniecības universitātē    92
5.6.  Latvijas Latuksaimniecības universitātes iesaistīšanās Erasmus Mundus programmā    93
5.7.  Latvijas Lauksaimniecības universitātes reklamēšanās iespējas    93
  SECINĀJUMI    94
  PRIEKŠLIKUMI    96
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    97
  GALVOJUMS    104
  PIELIKUMI    105
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI
1. Augstākā izglītība mūsdienās ir svarīgākais sabiedrības pastāvēšanas un attīstības priekšnoteikums, līdz ar to tai ir būtiska nozīme tautsaimniecības attīstībā.
2. Latvijas augstākās izglītība ir kvalitatīva un konkurētspējīga, bet vienmēr tā ir jāpilnveido un jātiecas pēc labākiem rezultātiem, lai sasniegtu pēc iespējas lielāku atsaucību no studējošiem un valsts, kā arī lai veicinātu partnerattiecību attīstību.
3. Pie lielā augstāko mācību iestāžu skaita un pie studējošo skaita samazināšanās, augstskolām ir nepieciešams pārvērtēt savu darbību, jākoncentrē visi savi resursi un iespējas, veicot tajā uzlabojumus, kas ļaus stimulētu studējošo skaita pieaugumu un paaugstināt augstākās izglītības iestādes konkurētspēju.
4. Latvijas Republikas valdība stimulējot Latvijas AII, ir izstrādājusi vairākus pamatdokumentus, kuros ir akcentēti pasākumi un veicamās darbības, kas palīdzēs augstskolām uzlabot augstākās izglītības kvalitāti, konkurētspēju, efektivitāti un starptautisko atvērtību.
5. 2009. gadā tika uzsāktas reformas augstākās izglītības jomā ar mērķi paaugstināt izglītības sistēmas izmaksu efektivitāti un optimizēt esošo resursu izlietošanu atbilstoši ekonomiskajai situācijai un pēdējo gadu demogrāfiskajām tendencēm. Vienlaikus papildus uzmanība ir pievēršama izglītības kvalitātes paaugstināšanai.
6. AII ir ļoti nozīmīga Augstākās izglītības likuma pieņemšana, jo esošais likumprojekts ir nozīmīgs solis augstākās izglītības sistēmas attīstībā - likumprojektā ir ielikti stūrakmeņi izglītības sistēmas efektivitātes uzlabošanai un godīgas konkurences veidošanai starp valsts un privātajām augstskolām, kas veicinās iespēju studentiem gūt konkurētspējīgu izglītību, bet darba devējiem ne tikai būt atkarīgiem no sistēmas rezultātiem, bet arī tos ietekmēt atbilstoši uzņēmumu vajadzībām.
7. Latvijā pavisam nelielu īpatsvaru aizņem ārvalstu studentu skaits, kas galvenokārt saistīts ar studiju valodas lietojuma ierobežojumiem publiskā sektora augstskolās.
8. Latvijas Lauksaimniecības universitātei ir savas konkurences priekšrocības, salīdzinot ar citām Latvijas augstskolām, jo, pirmkārt, tai piešķirts reģionālās augstskolas statuss, kā arī tai ir unikāli studiju virzieni, kurus tā piedāvā.
9. Pēc Latvijas Lauksaimniecības universitātes studējošo aptaujas rezultātiem var spriest, ka studējošie galvenokārt ir apmierināti ar izvēlēto studiju programmu, kvalitāti un universitātes darbību kopumā.
10. Vidusskolēnu aptaujas rezultāti atklāja to, ka daudzi Elejas vidusskolas skolēni pēc skolas absolvēšanas plāno turpināt mācības iestājoties augstskolā, tomēr savā izvēlē viņi vairāk nosliecas studēt Rīgas reģiona AII.
11. Latvijas Lauksaimniecības universitātei ir plašas attīstības iespējas, kuras realizējot, tā var gūt konkurences priekšrocības – veicot uzlabojumus studiju procesa nodrošināšanā, ieviešot e – apmācības programmu, tādējādi paplašinot studējošo loku, ieviešot apmācību angļu valodā, kā arī atverot vismaz vienu ārzemju filiāli.

PRIEKŠLIKUMI
1. Latvijas augstākās izglītības iestādēm vajadzētu efektīvāk apgūt Eiropas Savienības struktūrfondu līdzekļus, kuri ir būtiski svarīgi augstākās izglītības modernizācijai un konkurētspējas paaugstināšanai.
2. Latvijas augstskolu tālāko attīstību jāsaista ar sadarbības veidošanu vai sadarbības partneru loka paplašināšanu ar ārvalstu augstskolām, kas veicinās Latvijas augstskolu atpazīstamību un konkurētspēju.
3. Latvijas augstskolu atpazīstamības un konkurētspējas paaugstināšanai būtu jāievieš studijas angļu valodā, kā arī jāpieaicina ārvalstu lektorus un profesorus, kas sekmēs pieredzes apmaiņu un jaunu zināšanu uzkrāšanu Latvijas studentu vidū, kā arī nozīmīgu zinātnisko pētījumu publikācijas angļu valodā starptautiski citējamos rakstu krājumos.
4. Studēt gribētāju piesaistīšanai studijām LLU, ir jādodas ar informatīvām vizītēm Latvijas skolās stāstot par universitāti, tādējādi piesaistot arvien vairāk studējošos. Bet tā, kā to dara arī konkurenti, tad LLU vajadzētu to darīt 2 reizes gadā – mācību gada sākumā un pavasarī, kas radītu noteiktu priekšstatu skolēnu vidū, kuri vēlas turpināt mācības augstskolā.
5. Sadarbības veidošana ar Latvijas skolām, stimulējot skolu personālu stāstīt par universitāti, kā arī rodas iespēja izplatīt informatīvus ziņojumus šajās skolās (plakāti, bukleti, grāmatas u.c.), kā arī dažādu aktivitāšu rīkošana vidusskolēniem, uzsverot savu interesi sniegt kvalitatīvu izglītību potenciālajiem studējošiem, kā arī akcentēt to, ka potenciālais students LLU varēs iegūt sev interesējošo izglītību, jo daudziem Latvijas Lauksaimniecības universitāte asociējas tikai ar lauksaimniecību.
6. Studējošo uzmanības piesaistei izmantot mārketinga trikus, ar kuru palīdzību universitāte palielinās studējošo skaitu – jāiesaista bijušie, Latvijā atpazīstamie cilvēki, kā B. Rivža, A. Kalvītis u.c.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −33,88 €
Materiālu komplekts Nr. 1243545
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Augstākās izglītības reforma Latvijā”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/183512

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties