Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
2,79 (13%)
Cena ar atlaidi*:
18,69
Pirkt
Identifikators:391719
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 11.02.2020.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 43 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2017.g. - 2018.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  APZĪMĒJUMU SARAKSTS    3
  IEVADS    4
1.  ATBALSTA SISTĒMAS BŪTĪBA UN KOMPONENTI    7
1.1.  Atbalsta sistēmas jēdziens    7
1.2.  Atbalsta sistēmu veidojošie komponenti    9
1.2.1.  Metodiskais atbalsts    14
1.2.2.  Metodiskais darbs pirmsskolas izglītības iestādē    15
1.2.3.  Izglītības metodiķis    16
1.2.4.  Izglītības metodiķa pienākumi    18
1.3.  Kolēģu atbalsts    20
1.4.  Vecāku atbalsts    22
2.  ATBALSTA SISTĒMAS VADĪŠANA    24
2.1.  Vadības loma atbalsta sistēmas nodrošināšanā    25
2.3.  Komunikācija kvalitatīvas atbalsta sistēmas nodrošināšanai    26
3.  PILOTPĒTĪJUMS    28
3.1.  Anketu apkopošana un analīze    28
3.2.  Intervija ar pirmsskolas izglītības iestādes X izglītības metodiķi    35
3.2.1.  Intervijas analīze    36
4.  PĒTĪJUMS    38
4.1.  Anketu analīze    38
4.2.  Intervija ar sociālo pedagogu    54
4.2.1.  Sociālā pedagoga intervijas analīze    57
  REZULTĀTI UN DISKUSIJA    59
  PRIEKŠLIKUMI    61
  SECINĀJUMI    64
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN AVOTI    65
  PIELIKUMI    69
Darba fragmentsAizvērt

REZULTĀTI UN DISKUSIJA
Maģistra darba tapšanas process bija diezgan komplicēts. Pirmkārt, autoram, iepazīstoties ar teorētisko literatūru, tika saprasts, ka nemaz nav pieejams tik plašs informācijas daudzums kā autors vēlējās. Liela daļa teorētisko materiālu par atbalsta sistēmu, atbalsta nepieciešamību pedagogiem, tiek balstīts uz skolas izglītību vai pat jau augstāka līmeņa izglītību.

Pilotpētījuma anketēšanas daļā autors saskārās ar to, ka iestādes kolēģi nebija īpaši pretimnākoši, nelabprāt piedalījās anketēšanā. Ja piedalījās, tad ar atbildēm bija ļoti “skopi”, aizpildīja nepilnvērtīgi, nebija atklāti savās domās. Protams, bija arī kolēģi, kas bija saprotoši un godīgi atbildēja uz anketēšanas jautājumiem.
Pētījuma daļā autors nomainīja respondentu pulku, līdz ar to, maģistra darba pētījums izdevās krietni kvalitatīvāks neka pilotpētījums.

Kā galvenais maģistra darba pētījuma rezultāts ir tas, ka analizējot pieejamo literatūru, veicot pētījumu, autors secināja, ka galvenais komponents atbalsta sistēmas pirmsskolas izglītības iestādē ir izglītības metodiķis un metodiskais darbs. Metodiķis no administrācijas ir pieejamākais darbinieks pirmsskolas izglītības iestādē, kas nozīmē, ka metodiķa atbalstu darbinieku var saņemt ikdienā pēc nepieciešamības. Autors savā darba vietā, vienmēr pēc palīdzības jautā metodiķei, tad vismaz ir pārliecība, ka saņems cerēto atbalstu. Piemēram, iestādes vadītāja ne vienmēr ir pieejama saviem darbiniekiem, bieži vien ir ārpus iestādes, tāpēc pirmā persona, kuru darbinieki meklē vajadzības gadījumā, ir tieši izglītības metodiķe. Autors, balstoties uz savu līdzšinējo pieredzi, spriež, ka vairums pirmsskolas iestādes vadītājas ir gados vecas kundzes, toties metodiķes – labākajos darba gados. Ar pieredzējušu, bet mūsdienīgu, cilvēku ir vieglāk komunicēt, sadarboties, lūgt pēc atbalsta.
Darba autors uzskata, ka pētījums ir izdevies samērā labi. Tika apskatīts pietiekami plašs zinātniskās un speciālās literatūras daudzums. Tika aprakstīts gan pilotpētījums, gan pētījums, kas apliecina to, ka maģistra darbs tika veikts ilgākā laika posmā. Pētījuma rezultātā autors secināja, ka atbalsta veidošana pirmsskolas izglītības iestādēs atšķiras. Nozīmīgi škiet arī tas, ka svarīgs atbalstam ir arī ģeogrāfiskais novietojums – iestādēm, kuras atrodas pilsētās, ir pieejamāks atbalsta personāls, kvalificētāki profesionāli, turpretī laukos trūkst augsti kvalificēta darbaspēka.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −20,86 €
Materiālu komplekts Nr. 1376631
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Atbalsta sistēmas veidošana pedagogiem pirmsskolas izglītības iestādē”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/391719

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties