-
AS "Cesvaines piens" attīstības stratēģija
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 5 | |
1. | UZŅĒMUMA AS „CESVAINES PIENS” SITUĀCIJAS RAKSTUROJUMS | 7 |
1.1. | Situācija Latvijas piena pārstrādes tirgū | 7 |
1.2. | AS „Cesvaines Piens” situācijas raksturojums | 11 |
1.3. | Secinājumi par uzņēmuma AS „Cesvaines Piens” situāciju | 15 |
2. | ATTĪSTĪBAS STRATĒĢIJA - RAŽOŠANAS DIVERSIFIKĀCIJA | 16 |
2.1. | Biznesa tirgus noteikšana | 17 |
2.2. | Cesvaines Piena attīstības stratēģijas izvēles pamatojums | 19 |
2.3. | Tirgus izpēte un sadarbības partnera izvēle | 19 |
2.4. | Bioloģiski ražotie piena pārstrādes produkti | 21 |
3. | BIZNESA LĪMEŅA STRATĒĢIJA | 24 |
3.1. | Matricveida struktūra | 24 |
3.2. | Bioloģiskā produkta izstrāde | 26 |
3.2.1. | Tirgus lielums | 27 |
3.2.2. | Konkurence | 28 |
3.2.3. | Mērķa grupa | 30 |
3.2.4. | Bioloģiskā biezpiena iepakojums | 30 |
3.2.5. | Produkta virzīšana Zviedrijas tirgū | 31 |
3.2.6. | Produkta izmaksu un peļņas aprēķins | 33 |
3.2.7. | Projekta rentabilitātes un komerciālā riska novērtējums | 36 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 38 | |
BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS | 40 | |
PIELIKUMI | 44 |
Laiks pēc Latvijas pievienošanās Eiropas Savienībai (turpmāk tekstā ES), it īpaši pēdējie trīs gadi, kad visā pasaulē ir novērojama ekonomiskā lejupslīde, Latvijas piena pārstrādes nozarei ir bijis gan jaunām iespējām, gan sarežģītiem izaicinājumiem un problēmām bagāts posms. Šobrīd piena pārstrādes uzņēmumu izejvielu, ražošanas un realizācijas izmaksas turpina pieaugt, arī piena produktu cenās ir novērojams pieaugums, neskatoties uz iedzīvotāju pirktspējas samazināšanos. Konkurences līmenis ir palielinājies gan vietējā Latvijas tirgū, gan arī eksporta tirgos.
Kopēja pēdējā laika tendence veco un jauno ES dalībvalstu piena pārstrādes tirgū ir uzņēmumu apvienošanās, pārņemšanas un jaunu realizācijas tirgu apgūšanas process. Neskatoties uz to, Latvijas piena pārstrādes nozare šobrīd vēl joprojām ir ievērojami sadrumstalota, un katrs piena pārstrādes uzņēmums saskaras ar ļoti augstu izmaksu slogu. Neskatoties uz ievērojamo progresu pēdējo gadu laikā piena ražošanas sektorā Latvijā, koncentrācija caur vertikālo un horizontālo integrāciju piena nozarē ir salīdzinoši maz attīstīta un norisinās ļoti lēni, salīdzinājumā ar citām valstīm un citām nozarēm. [12] Šī iemesla dēļ katrs uzņēmums atsevišķi plāno savu attīstību, meklē jaunus produkcijas realizācijas tirgus.
Par Maģistra darba projekta daļas pētījuma objektu izvēlēta AS „Cesvaines Piens”, kura darbojas piena pārstrādes jomā Latvijas tirgū. Uzņēmums sekmīgi strādā, tomēr lai saglabātu un uzlabotu savu pozīciju vietējā un iespējams arī ārvalstu tirgū, būtu ieteicams veikt strukturālas pārmaiņas. Uzņēmuma ilgtermiņa stratēģiskie plāni vērsti uz jaunu produktu izstrādi, eksportam paredzētas produkcijas ražošanu, realizācijas kanālus paplašināšanu (tai skaitā Eiropas valstīs).
Par Projekta daļas pētījuma priekšmetu izvēlēta uz eksportu balstīta attīstība, izmantojot bioloģiskās lauksaimniecības piena pārstrādes produkta - biezpiena ražošanas iespējas eksporta tirgum. Stratēģija balstīta uz Latvijas bioloģiskās lauksaimniecības iespējām un Skandināvijas valstu dzīvesveidu un interesi par bioloģiski ražotiem produktiem.
Maģistra darba projekta daļas mērķis ir izpētīt prasības un iespējas izgatavot AS „Cesvaines Piens” potenciālo piena pārstrādes produktu – bioloģiskā ražošanā iegūto biezpienu un ar peļņu to realizēt Skandināvijas tirgū.…
Uzņēmuma nākotnes attīstības stratēģijas izstrāde, kas paredz uzņēmuma diversifikācijas stratēģijas izmantošanu jaunu realizācijas kanālu izveidošanai. Uzņēmums plāno uzsākt bioloģiskās lauksaimniecības piena pārstrādes produkta biezpiena ražošanu un realizāciju Zviedrijas vairumtirdzniecības tīklā.
- AS "Cesvaines piens" attīstības stratēģija
- Elektroniskā komercija – tās attīstības iespējas Latvijā
- SIA "Triāls" attīstības stratēģija
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!SIA "Triāls" attīstības stratēģija
Diplomdarbs augstskolai75
-
Elektroniskā komercija – tās attīstības iespējas Latvijā
Diplomdarbs augstskolai72
-
Mazo un vidējo uzņēmumu attīstības problēmas un risinājumi
Diplomdarbs augstskolai47
-
SIA "Rūpnīca Veseta" betona izstrādājumu ražošanas attīstības perspektīvas
Diplomdarbs augstskolai108
Novērtēts! -
SIA "Auto” darbība un attīstības iespējas
Diplomdarbs augstskolai80
Novērtēts!