Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
2,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:995835
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 11.10.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads   
1.  Mērķa jēdziens pedagoģijā   
2.  Izglītības mērķis senajā pasaulē   
2.1.  Senā Indija   
2.2.  Senā Grieķija   
2.2.1.  Sparta   
2.2.2.  Atēnas   
2.2.3.  Sokrāta pedagoģiskā sistēma   
2.2.4.  Platona akadēmija   
2.3.  Senā Roma   
Darba fragmentsAizvērt

Pedagoģijas pamatā ir personības mērķtiecīgas attīstības ideja. Lai cilvēce attīstītos, nepieciešams, lai jaunā paaudze apgūtu vecākās paaudzes darba pieredzi, zinātniskas atziņas, tikumiskos ideālus un tradīcijas. Tas nosaka izglītošanas un audzināšanas nepieciešamību un mērķtiecību. Voldemārs Zelmenis atzīmē: „Audzināšanas mērķa problēma pedagoģijas teorijā un audzināšanas praksē risināta gadu simteņiem ilgi. Galvenais kritērijs vienmēr bijis sabiedrības (valsts) intereses.” [4,36]
ANO Ģenerālās Asamblejas 1989.gadā pieņemtajā Bērnu tiesību Konvencijā atzīmēts, ka bērnam jāattīstās kā personībai vecāku un visas sabiedrības vidē „laimes, mīlestības un sapratnes gaisotnē”. Bērnu izglītošana jāvirza uz to, lai maksimāli attīstītos bērna personība, talanti, garīgās un fiziskās spējas, vairotos cieņa pret vecākiem, cilvēku tiesībām un pamatbrīvībām, pret tās valsts nacionālajām vērtībām, kurā bērns dzīvo, un arī pret citu tautu kultūras vērtībām. Tādējādi tiek formulēts mūsdienu izglītības mērķis.
„Katrā sabiedrībā mērķis – ideāla personība – ir atšķirīga un atbilst sabiedrības vajadzībām” [4, 42]. Tāpēc izglītošanas ideāli ir mainījušies vēstures gaitā, katrā laikmetā nosakot savus audzināšanas mērķus un uzdevumus. L.Žukovs arī atzīmēja: „Katrai sabiedrībai tās attīstības konkrētajā periodā bija savs audzināšanas ideāls. Tātad no tā izrietošie audzināšanas mērķi lielā mērā bija nosacīti, t.i., atkarīgi no sabiedrības sociāli ekonomiskajiem un pilitiskajiem apstākļiem, zināšanu, kultūras, valdošās ideoloģijas līmeņa” [5,14].…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties