Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:482368
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 01.07.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 49 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2011. - 2015. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    3
  Ievads    5
  Pamatterminu skaidrojums    13
1.  Teorētiskais skatījums uz ģimenes pamatnostādnēm    14
1.1.  Ģimenes būtība    14
1.2.  Augsta riska ģimeņu ar bērniem raksturojums    18
1.3.  Augsta riska ģimeņu ar bērniem problēmas un vajadzības    21
2.  Sociālā pedagoga darbs ar augsta riska ģimenēm ar bērniem    27
3.  Sociālā darbinieka darbs ar augsta riska ģimenēm ar bērniem    34
4.  Sociālā pedagoga un sociālā darbinieka sadarbības teoretiskie aspekti    42
4.1.  Sociālā pedagoga un sociālā darbinieka sadarbības raksturojums    42
4.2.  Sociālā pedagoga un sociālā darbinieka kopīgās un atšķirīgās darbības    47
4.3.  Resursi sociālā pedagoga un sociālā darbinieka darbā ar augsta riska ģimenēm ar bērniem    51
4.4.  Normatīvie akti tēmas kontekstā    53
5.  Praktiskā izpēte sociālā pedagoga un sociālā darbinieka sadarbība darbā ar augsta riska ģimenēm ar bērniem Ventspils pašvaldībā    60
5.1.  Ventspils pašvaldības un pilsētas sociālā dienesta raksturojums    60
5.2.  Ventspils pašvaldības augsta riska ģimeņu ar bērniem problēmas un vajadzības    67
5.3.  Sociālo pedagogu darbs ar augsta riska ģimenēm ar bērniem Ventspils pašvaldībā    82
5.4.  Sociālo darbinieku darbs ar augsta riska ģimenēm ar bērniem Ventspils pašvaldībā    88
5.5.  Profesionāļu sadarbība darbā ar augsta riska ģimenēm ar bērniem Ventspils pašvaldībā    94
6.  Sociālo pedagogu un sociālo darbinieku sadarbības modelis darbā ar augsta riska ģimenēm ar bērniem Ventspils pašvaldībā    101
  Nobeigums    105
  Izmantotā literatūra    107
  Pielikumi    112
Darba fragmentsAizvērt

NOBEIGUMS
Šobrīd valsts sociālekonomiskā situācija nelabvēlīgi ietekmē ģimeņu sociālo funkcionēšanu. Nereti ģimenes ar bērniem, nespējot pašas apmierināt savas vajadzības, saskaras ar sociālām problēmām. Efektīvs sociālpedagoģisks un psiholoģisks darbs ar bērniem un viņu ģimenēm notiek, ja vecāki savu problēmu risināšanā piesaista profesionāļus, kuru pienākums ir palīdzēt ģimenei uzlabot funkcionēšanas spējas. Gadījumos, kad profesionāļi saņem informāciju par bērnu tiesību pārkāpumiem no trešās personas, un bērnu vecāki noliedz notiekošo ģimenē, iesaistīto institūciju speciālistu darbs ar problēmsituācijas mazināšanu nebūs tik efektīvs.
Bakalaura darba autore, veicot praktisko izpēti sociālo pedagogu un sociālo darbinieku darbā ar augsta riska ģimenēm ar bērniem Ventspils pašvaldībā, ir noskaidrojusi, ka par galveno sociālo problēmu vecāki no augsta riska ģimenēm ar bērniem Ventspils pašvaldībā saskata iztikas līdzekļu trūkumu un nodarbinātības problēmu, un kā risinājumu tam saredz materiāla atbalsta saņemšanu. Ņemot vērā to, ka pētījuma gaitā augstākminētajās ģimenēs tika norādījušas par vardarbības esamību un atkarību izraisošu vielu lietošanu ģimenē, var secināt, ka vecāki neapzinās savu sociālo situāciju un jomas, kurās ir nepieciešams atbalsts.
Analizējot sociālos pakalpojumus augsta riska ģimenēm ar bērniem, kā arī sociālo pedagogu un sociālo darbinieku darbu ar augsta riska ģimenēm ar bērniem Ventspils pašvaldībā, ir secināms, ka ir vērojams augsta riska ģimeņu ar bērniem pieaugums, darbs ar tām notiek, taču piedāvātie sociālie pakalpojumi un sociālā palīdzība daļēji apmierina augsta riska ģimeņu vajadzības, līdz ar to ne visas viņu sociālās problēmas tiek risinātas.
Sasniegtie pētījuma rezultāti norāda par nepieciešamību veicināt sociālo pedagogu un sociālo darbinieku sadarbības pilnveidošanu, lai katrs profesionālis apzinātos un izprastu savu lomu un funkcijas augsta riska ģimeņu ar bērniem problēmsituāciju risināšanā.
Praktiskās izpētes gaitā tika noskaidrots, ka palielinot sociālo darbinieku skaitu, kuri veic sociālo darbu ar augsta riska ģimenēm ar bērniem, un atjaunojot supervīzijas saņemšanas iespējas abiem profesionāļiem, kā arī izstrādājot abu profesionāļu sadarbības modeli, ir iespējams pilnveidot un uzlabot sociālpedagoģisko darbu ar augstākminēto klientu grupu. Savukārt tas sekmētu ātrāku ģimeņu funkcionēšanas spēju uzlabošanu, problēmu seku likvidēšanu, un nākotnē ļautu pievērsties preventīvam darbam.
Pamatojoties uz teorētiskās un praktiskās pētījumu bāzes, tika izstrādāts vienots sadarbības modelis sociāliem darbiniekiem un sociāliem pedagogiem darbā ar augsta riska ģimenēm ar bērniem līdz ar to pētījuma laikā izvirzītā hipotēze ir apstiprinājusies. Bakalaura darba autorei ir izdevies īstenot pētījuma mērķi, kurš tika virzīts uz sociālo pedagogu un sociālo darbinieku sadarbības uzlabošanas iespējām, un abu profesionālo sadarbības modeļa izstrādāšanu darbā ar augsta riska ģimenēm ar bērniem Ventspils pašvaldībā.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −42,96 €
Materiālu komplekts Nr. 1333213
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties