Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
3,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:245769
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 02.04.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Cilvēka uzvedība, intrapersonālie un kontekstuālie faktori sociāli - kognitīvās teorijas skatījumā
Izvērtējot problemātiskās uzvedības attīstības riska faktorus, pētnieki atzīmē, ka ne visiem bērniem,
kas dzīvo ģimenēs ar nelabvēlīgu psiholoģisko vidi, veidojas adaptācijas grūtības. Mēģinot izskaidrot attīstības rezultātu daudzveidību balstoties uz ekoloģisko attīstības perspektīvu, var minēt kāda mainīgā esamību, kas ietekmē saistības (moderate) starp indivīda sasniegumiem un apkārtējās vides faktoriem. Balstoties uz sociāli kognitīvās teorijas postulātiem un Banduras piedāvāto reciprokālā determinisma koncepciju, var secināt, ka cilvēka funkcionēšana un adaptācija ir personisko, uzvedības un apkārtējās vides faktoru dināmiskās mijiedarbības produkts (Bandura, 1986). Bandura norāda, ka cilvēkiem piemīt spējas uz pašorganizāciju, pašrefleksiju, pašregulāciju, spējas spriest par sevi, pamatojoties uz savu aktivitāti. Šīs kognitīvās spējas padara cilvēku par proaktīvu būtni, kas lielā mērā veido un nosaka savu apkārtējo vidi, nevis tiek pasīvi ietekmēta no tās apstākļiem. Piemēram, tas, kā cilvēki interpretē savas uzvedības rezultātus, pārveido un ietekmē viņu apkārtējo vidi un personiskos raksturojumus (t. sk. priekšstati par sevi, pašvērtējums), kas, savukārt, izraisa izmaiņas uzvedībā.
Ļoti svarīgi ir ņemt vērā intrapersonālos mainīgos, kas var ietekmēt apkārtējās sociālās vides faktoru nozīmi indivīda attīstībā. Balstoties uz promocijas darba ietvaros analizēto zinātnisko literatūru, var secināt, ka sociālās vides ietekme uz indivīdu ir pastarpināta ar Es - koncepcijas komponentēm. Domājot par pusaudžu attīstību, ir jāņem vērā pieaugošas pašrefleksijas un pašanalīzes spējas, Es - koncepcijas paplašināšanos un pilnveidošanos, kas kļūst īpaši aktuāla šajā vecumposmā. Tādēļ var prognozēt, ka ģimenes psiholoģiskās vides ietekme uz pusaudžu problemātiskās uzvedības attīstību var būt saistīta arī ar tās ietekmi uz pusaudžu priekšstatiem par sevi. Apzinoties Eskoncepcijas nozīmi, kas tiek labi atspoguļota sociāli-kognitīvajā teorijā un mūsdienu zinātniskajos pētījumos, kā arī savstarpējo ietekmi starp personību, apkārtējo vidi un uzvedību, tika pieņemts lēmums, pētot saistības starp pusaudzi un ģimeni, analizēt arī priekšstatu par sevi iespējamo lomu. Promocijas darba
ietvaros pusaudžu priekšstati par sevi tiek aplūkoti pašefektivitātes konstrukta ietvaros.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −4,48 €
Materiālu komplekts Nr. 1331181
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties