Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
14,20 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:831542
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 25.06.2015.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 25 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    3
1.  JĒDZIENU SKAIDROJUMS    5
2.  BĒRNU PSIHOLOĢISKĀ ATTĪSTĪBA    7
2.1.  Bērna optimālas attīstības priekšnosacījumi    7
2.2.  Personības jēdziens    9
3.  BĒRNU 1-6 GADU VECUMPOSMA ĪPATNĪBAS    12
4.  BĒRNS UN VIDE    15
4.1.  Dabas vide    18
4.2.  Sociālā un kultūrvide    19
4.3.  Lietu vide    21
4.4.  Emocionālā vide    22
5.  OPTIMĀLAIS VIDES VEIDOŠANAS IESPĒJAS PIRMSSKOLĀ    23
5.1.  Grupas vides raksturojums    23
5.2.  Dabas vides raksturojums    26
5.3.  Sociālās vides raksturojums    28
5.4.  Emocionālās vides raksturojums    30
6.  BĒRNU IZZIŅAS DARBĪBA VIDĒ    31
7.  PEDAGOĢISKIE PĒTĪJUMI    35
  SECINĀJUMI    58
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS    60
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
1. Cilvēks ir dabas daļa. Viņš veidojas un attīstās ciešā vienotībā ar dabu. Pirmā vide, kuru uztvers bērns, ir dabas vide. Tā vide, kurā bērns var augt un attīstīties.
2. Bērna attīstību un izglītošanu jāvirza tā, lai atklātos viņa dotumi un talanti, lai viņš augot un attīstoties kļūtu par sabiedrības prasībām atbilstošu personību, kam piemīt cieņa pret vecākiem, likumu, nacionālajām vērtībām.
3. Bērnam jāapgūst prasme saudzīgi izturēties pret citiem cilvēkiem, dabu un tās bagātībām.
4. Cilvēks piedzimst kā indivīds. Tikai pamazām attīstības un socializācijas procesā tas veidojas par personību. Veidojas personīgās īpašības, kas raksturo attieksmi pret sevi pašu, citiem un arī pret sabiedrību.
5. Cilvēka psihe attīstās tikai tad, ja tā no apkārtnes saņem pietiekamu apjoma rosinošu informāciju un ja bērns dzird valodu.
6. Lai arī katrs bērns aug un attīstās neatkārtojamā veidā, tie visi iziet noteiktus attīstības posmus, kuru ietvaros viņiem bieži vien ir līdzīgas iezīmes, kas ir kopīgas daudziem attiecīgā vecuma bērniem.
7. Jau ģimenē bērns ir guvis pieredzi un lietu vidi sev apkārt, par rotaļnodarbībām, kuras galvenokārt ierosināja vecāki vai citi ģimenes lokā ietilpstošie cilvēki.
8. Svaigā gaisā darboties ir ļoti veselīgi, tas ne tikai norūda organismu un bērns caur maņām var izjust to kas nav telpā, var vērot dzīvo un nedzīvo dabu un mazināt spriedzi.
9. Grupas telpas fiziskajai videi jābūt pietiekami komfortablai, kurā bērns var atrast sev nodarbošanās vietu vai pabūt vienatnē, kā arī grupas attīstošo vidi aktualizē pedagogs, piedāvājot bērnam daudzveidīgas rotaļlietas, tādējādi iesaistot bērnu izziņas procesā, sekmējot viņa pieredzes un prasmju attīstību un vienlaikus novēršot bērnu uzvedību no domām par mājām un vecākiem.
10. Cilvēks nepiedzimst, kā personība, bet kā indivīds, bet personība veidojas.
11. Personības veidošanās procesā liela nozīme ir tam, kādā vidē aug indivīds, kādas attiecības ir ar apkārtējiem, vispirms vecākiem.
12. Par personību var sākt runāt no 3 – 5 gadu vecuma, jo attīstība ir individuāla.
13. Fiziskās aktivitātes ūdenī attīsta drosmi, veicina bērna prasmi darboties grupā, palīdzēt viens otram.
14. Pētot vides un cilvēka mijattiecības ekskursijās dabā, bērni pārdzīvojumu iespaidu rezultātā spēj pamatot uzvedības dabā normu un likumu mērķtiecību un nepieciešamību, kā arī izprot cilvēka un dabas mijattiecības.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties