Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:763483
 
Vērtējums:
Publicēts: 02.02.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 46 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Iztēle un fantāzija dažādu autoru skatījumā    5
1.1.  Iztēles būtība pedagogu , psihologu un filozofu atziņās    5
1.2.  Iztēles attīstība vidējā pirmsskolas vecuma bērniem    15
2.  Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu psihiskās attīstības raksturojums (temata sakarā)    20
2.1.  Intelektuālā attīstība    20
2.2.  Emocionālā attīstība    26
2.3.  Griba, motivācija    29
3.  Literatūras nozīme bērnu personības attīstībā    32
3.1.  Bērnu literatūras raksturojums    32
3.2.  Literārie darbi – iztēles veicinātāji    39
4.  Literāro darbu izmantošanas iespējas iztēles un fantāzijas rosināšanā (Praktiskais pētījums)    42
4.1.  Pētījuma metodoloģiskais pamatojums    42
4.2.  Vecāku anketēšana    43
4.3.  Grupas raksturojums    49
4.4.  Praktiskais darbs ar bērniem    49
  Secinājumi    65
  Literatūras saraksts    66
Darba fragmentsAizvērt

Ievads
Pirmsskolas iestādes apmeklē bērni, kas būs nākamie skolnieki un vēlāk pieaugušie, kas veidos mūsu nākotni. Ir svarīgi, lai mūsu jaunā paaudze veiksmīgi sagatavotos dzīvei, kas to gaida nākotnē. Vecāki un skolotāji ir atbildīgi, lai bērniem nodrošinātu labus sadzīves apstākļus, izglītību. Neviens nevēlās, lai bērns izaug neizglītots un emocionāli nabadzīgs.
Bērni no dabas ir kustīgi, zinātkāri, emocionāli, radoši. Mūsu uzdevums palīdzēt attīstīties un veicināt radošu un emocionāli bagātu bērnu veidošanos. Radošas darbības princips tiek izvirzīts kā viens no izglītības pamatprincipiem. Radoša personība ir cilvēks ar bagātu iztēli, fantāziju. Šādas personības veidošanās notiek visos vecumposmos, bet īpaša nozīme ir pirmsskolas vecumā, kad bērni izjūt tieksmi intensīvi apgūt pasauli, kad pieaug viņa patstāvība. Svarīgi, lai bērna iztēles veicināšanai vienmēr tiktu nodrošināti mācību materiāli, lai viņa radošās izpausmes netiktu ierobežotas. Mums jāpalīdz bērna fantāzijai izaudzēt spārnus, lai tā lido un pavada bērnu visu mūžu. P.Dāle saka: „Ja cilvēkam nebūtu fantāzijas, jeb izdomas spējas, viņš būtu nabadzīgs, nožēlojams radījums. Cilvēks bez fantāzijas nevarētu iedomāties neko jaunu, viņš nebūtu jaunveidotājs, jaunu formu un ceļu atradējs, ideju un gara iemiesotājs, radītājs. Palicis bez fantāzijas tālredzīgās skatīšanas un tās spēcīgo spārnu skrējiena, cilvēks kā gliemezis ierautos visšaurākajā īstenības čaulā(...)”[7.109]
Svarīga loma pirmsskolas vidējā vecuma posma bērnu iztēles un fantāzijas rosināšanā ir bērnu literatūrai. Grāmata ir neaizstājama, tā pamāca, izglīto, palīdz iepazīt apkārtējo pasauli, izprast to. Grāmata spārno fantāziju. Mūsdienu bērni skatās kinofilmas, televizoru, spēlē videospēles, darbojas pie datora – tas viss, pieļauju, ir aizraujoši, taču ar iztēli un fantāziju tam nav nekā kopīga. Literārie darbi, to varoņi liek bērnam domāt un just līdzi, bērns rada savus iedomu tēlus, jaunus notikumus. Bērna iztēle ir neizsmeļama un ar literatūras palīdzību mēs varam to pilnveidot. Viss diženais, kas jebkad pasaulē ir piepildījies, vispirms ir radies cilvēka iztēlē. Ceru, ka pratīšu bērnus ieinteresēt un grāmata kļūs par viņu labāko draugu.
Savā darbā pētīju dažādu autoru darbus par iztēli, fantāziju, bērnu literatūru. Centos izzināt vidējā vecumposma bērnu psihisko attīstību un to, kā literatūra palīdz rosināt un bagātināt bērnu iztēli un fantāziju.
Pētījuma objekts – literārie darbi pedagoģiskajā procesā pirmsskolā.
Pētījuma priekšmets – iztēles un fantāzijas attīstība vidējā pirmskolas vecuma bērniem.
Mērķis - teorētiski un praktiski pētīt literāro darbu nozīmi vidējā pirmskolas vecuma bērnu iztēles un fantāzijas rosināšanā.
Hipotēze – Literatūra veicina iztēles un fantāzijas attīstību, ja:
• pieaugušais zina bērna iztēles veidošanās likumsakarības;
• tiek radīta emocionāli pozitīva gaisotne literārā darba uztveres gaitā;
• literārais darbs atbilst bērna interesei, pieredzei un vajadzībām.

Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties