Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:718341
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 16.03.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 40 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    7
1.  MĀCĪŠANĀS PROCESA OPTIMIZĀCIJA, optimizācijas IESPĒJAS SĀKUMSKOLĀ    10
1.1.  Aktīvo mācību metožu pielietojums mācīšanās procesa optimizācijā sākumskolā    17
  Darbs grupās    20
  Kooperatīvā mācīšanās    23
  Projektu metode    26
  Integrētā mācīšanās    33
1.2.  Mācību procesa diferenciācija un individualizācija    37
2.  PERSONĪBAS IZZINĀŠANA MĀCĪŠANĀS OPTIMIZĀCIJAS PROCESĀ SĀKUMSKOLĀ    40
2.1.  Sākumskolēnu izziņas psihiskā procesa raksturojums    44
2.2.  Mācīšanās tipi    46
3.  MĀCĪBU PROCESA OPTIMIZĀCIJU VEICINOŠU MĀCĪBU METOŽU PIELIETOJUMS SĀKUMSKOLĀ    48
4.  Aktīvās un tradicionālās mācīšanās metodes mācību rezultātu salīdzinājums    51
4.1.  Pētījuma organizācija un norise    51
4.2.  Rezultāti un novērtējums    52
  NOBEIGUMS    56
  LITERATŪRA UN AVOTI    57
  PIELIKUMI    59
Darba fragmentsAizvērt

1. MĀCĪBU PROCESA OPTIMIZĀCIJA, OPTIMIZĀCIJAS IESPĒJAS SĀKUMSKOLĀ

J. Babanskis ar mācību optimizāciju saprot plašu pasākumu sistēmu, kas skolotājam dod iespēju konkrētajos apstākļos sasniegt vislabākos iespējamos rezultātus. [6, 30]
Optimizēt mācību procesu, ievērojot vispārīgos mācību un audzināšanas mērķus, pedagoģiskās likumsakarības, mācību principus, katra skolēna un visas klases reālās mācīšanās iespējas un audzinātības līmeni, kā arī paša skolotāja iespējas, nozīmē noteikt attiecīgajai mācību stundai vai stundu ciklam konkrētos mācību uzdevumus, atbilstoši tiem konkretizēt mācību saturu, izvēlēties piemērotas formas un metodes (arī pareizi tās saskaņot). Tas viss kopumā rada iespēju sasniegt projektētos rezultātus paredzētajā laikā ar mācību procesa dalībnieku normālu piepūli.
J. Babanskis nosaka šādus pamatposmus, kas ir nozīmīgi mācību optimizēšanā:
1) mācību mērķu un uzdevumu konkretizēšana;
2) mācību satura konkretizēšana un tā mērķtiecīga sakārtošana;
3) mācību līdzekļu plānošana, mācību formu un metožu izvēle;
4) skolotāja un skolēnu mijiedarbības organizēšana, mācību procesa vadība;
5) mācību darbības kontroles un paškontroles regulēšana;
6) skolotāja un skolēnu gūto darba rezultātu analīze nolūkā pilnīgot mācības nākamajā ciklā
Pirmajā posmā – mācību uzdevumu noteikšanā, skolotājs:
• iepazīstas ar galvenajām prasībām, kas ietvertas mācību programmā;
• iepazīstas ar mācību grāmatas saturu un noskaidro, kā mācību un audzināšanas uzdevumus ar to var realizēt;
• konkretizē mācību uzdevumus, ievērojot skolēnu reālās mācīšanās iespējas un audzinātības līmeni, klases sastāvu un īpatnības;
• precizē mācību un audzināšanas uzdevumus, ievērojot atsevišķu audzēkņu un skolēnu grupu īpatnības.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −51,45 €
Materiālu komplekts Nr. 1196111
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties