Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:566577
 
Vērtējums:
Publicēts: 02.09.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 16 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    4
1.  CILVĒKA IEKŠĒJĀS BRĪVĪBAS VEIDOŠANĀS    6
1.1.  Brīvības jēdziens    6
1.2.  Iekšējā brīvība un tās aktualitāte mūsdienās    8
1.2.1.  Iekšējās brīvības būtība    8
1.2.2.  Pienākums, atbildība un brīvība    9
1.2.3.  Morālā brīvība    11
1.2.4.  Evaņģēliskā brīvība    11
1.3.  Mūsdienu sabiedrības brīvības problēmas    13
1.3.1.  Fiktīvā brīvība    13
1.3.2.  Brīvība un alternatīva    14
2.  BRĪVĀ IZVĒLE    15
2.1.  Brīvība Okama un Akv.Toma formulējumos    16
2.1.1.  Brīvība, kas ir vienaldzīga pret vērtību    16
2.1.2.  Brīvība, kas ir veidota caur vērtību    17
3.  PUSAUDŽU VECUMA ATTĪSTĪBAS POSMA ĪPATNĪBAS    18
3.1.  Fiziskās attīstības īpatnības    18
3.2.  Emocionālās attīstības īpatnības    18
3.3.  Intelektuālās attīstības īpatnības    19
3.4.  Gribas attīstības īpatnības    21
3.5.  Socializācijas īpatnības un grūtības    21
4.  SKOLOTĀJA PERSONĪBA    23
4.1.  Kristīgā audzināšana skolā    23
4.2.  Skolotāja īpašību raksturojums    24
4.2.1.  Cilvēciskās īpašības    24
4.2.2.  Kristīgās īpašības    26
5.  SKOLOTĀJA UN SKOLĒNU IEKŠĒJĀS BRĪVĪBAS VEIDOŠANĀS KRISTĪGAJOS PASĀKUMOS    27
5.1.  Kristīgā ārpusskolas pasākuma plānošana un sagatavošana    27
5.2.  Pasākumā pielietoto metožu raksturojums un analīze    28
5.3.  Skolotāja un pusaudžu attiecību veidošanās    31
5.3.1.  Aptaujas rezultāti un analīze    32
5.3.2.  “Skolotāju reitinga” rezultāti un analīze    36
5.4.  Iekšējās brīvības veidošanās pasākumos    37
  KOPSAVILKUMS (latviešu valodā)    39
  KOPSAVILKUMS (angļu valodā)    42
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    44
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS    46
  PIELIKUMI    47
Darba fragmentsAizvērt

KOPSAVILKUMS
Darbā “Skolotāja un pusaudžu iekšējās brīvības veidošanās kristīgās ārpusskolas nodarbībās” tika izpētīta un parādīta kristīgās mācības skolotāja un pusaudžu sadarbība īpašā vienas dienas pasākumā ārpus skolas. Teorētiskajā daļā tika apskatīts brīvības jēdziens un brīvības veidi Mārtiņa Veides, Aleksandra Studenta un citu autoru skatījumā. Tika izpētīti vairāki mūsdienu autoru darbi par cilvēka garīgo brīvību un tika skaidrots jēdziens: „Iekšējā brīvība”. Kā galvenais teorētiskais pētījums, tika atspoguļota Akvīnas. Toma mācība par brīvība, kas ir vērsta uz vērtību. Lai izprastu pusaudžu vajadzības un veicinātu viņu attīstību, tika izpētītas šī vecuma posma psiholoģiskās īpatnības. Saskaņā ar izvirzītajiem uzdevumiem, tika izpētītas kristīgās mācības skolotāja prasmes un personības īpašības, kas ir nepieciešamas, lai izglītotu un audzinātu pusaudžus.
Darba praktiskajā daļā tika veikta tieša pusaudžu novērošana. Tika analizēta skolotāja līdzdalība pasākumā un sadarbība ar pusaudžiem. Ar anketas palīdzību tika novadīta aptauja, lai iepazītu skolotāja un skolēnu savstarpējās attiecības, kurās tika novērota iekšējās brīvības veidošanās skolēniem. Konkrēti tika pētīts, vai skolotājs spēj palīdzēt pusaudžiem apzinīgi izvairīties no ļauna un brīvi izvēlēties patiesas vērtības, ja ārpusskolas kristīgās nodarbībās darbojas kā līdzvērtīgs tikumiski kvalitatīvs partneris?
Skolotāja līdzdalība vienas dienas pasākumā izveidojās par vislabāko pedagoģisko praksi, jo pasākumā tika izmantotas vairākas jaunas interaktīvās metodes darbam grupā – darbnīcās, kā arī dažas metodes individuālām nodarbībām. Par dienas centrālo notikumu katrā pasākumā bija lūgšana “Kristīgais desants”.
Lūgšanas akcijas rezultāti uzreiz netika noteikti, jo dienas plānā bija vēl tikšanās par reliģiskajiem jautājumiem un praktiskā līdzdalība dievkalpojumā. Dieva atziņa tika atstāta pašu jauniešu ziņā. Paredzot, ka viņi izmantos visu prāta un sirds potenciālu, lai personīgi piedzīvotu tikšanos ar Radītāju. Ka viena no galvenajām vērtībām tika apliecināta ekumeniska nostāja lūgšanās un nodarbībās. Nodarbībās nenotika nekāda dogmātiskā mācīšana, jo tas ir pretrunā ar ekumenismu. Tika apliecināta tolerance tiem pusaudžiem, kuri atšķīrās savos uzskatos. Ar labvēlīgu attieksmi un humoru tika interpretēta dažu dalībnieku neprasme piedalīties lūgšanā un dievkalpojumā. Dažreiz tika jautāts: “Nu, vai nenomirāt no garlaicības?” Lai veicinātu efektīvu iekšējās brīvības apliecināšanu attiecībās ar skolotāju, tika rīkotas pie kopīga galda. Dažreiz tika pieaicinātas svešas personas, par kuru tikumību un veselīgo reliģiozitāti bija agrāk zināms. Ļoti vērtīgas bija diskusijas un debates par ētiskiem jautājumiem, par dzīves jēgu un pieaugušo dzīves problēmām. Šādas sarunas, bija veiksmīgs kopsavilkums visam, kas tika piedzīvots dienas gaitā.
Kā ieguvumu no šiem pasākumiem var pieminēt izglītošanos un prasmi darboties mērķtiecīgi. Skolotāja darbošanās veids, kas tika pietuvināts liberālajam reliģijas pedagoģijas modelim, veicināja pusaudžu pozitīvu attieksmi un uzticēšanos skolotājam. …

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −7,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1355381
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties