Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:568468
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 02.11.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 44 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija latviešu valodā    3
  Anotācija angļu valodā    4
  Anotācija krievu valodā    5
  Ievads    6
1.  Personāla vadības loma uzņēmuma konkurētspējas paaugstināšanā    9
  Konkurētspēja    9
  Stratēģiskā vadība    12
  Personāla vadība    19
  Personāla plānošana    22
  Personāla izvēle un atlase    23
  Personāla iesaistīšana darbā un apmācību organizēšana    27
2.  Uzņēmuma A/S „LM” darbības raksturojums    36
  Uzņēmuma darbība, vieta nozarē    36
  Uzņēmuma stratēģiskā vadība, vides analīze un konkurētspēja    40
  Uzņēmuma darbības vides analīze    44
  Uzņēmuma konkurētspēja    52
  Personāla vadības etapi uzņēmumā „LM”    54
  Cilvēku resursu plānošana un atlase    55
  Personāla iesaistīšana darbā    58
  Personāla uzturēšana un saglabāšana – motivācija un apmācības    59
3.  Pētījums – uzņēmuma „LM” darbinieku apmierinātība ar darbu    65
4.  Personāla vadības sistēma konkurētspējīgās priekšrocības radīšanai    77
  Personāla piesaiste – atlase un integrācija    78
  Personāla attīstība    79
  Personāla noturēšana    83
  Informācijas nodrošināšana un uzticības veidošana    85
  Personāla vadības funkciju sadale    87
  Secinājumi un priekšlikumi    89
  Saīsinājumi    92
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    93
  Pielikumi    96
Darba fragmentsAizvērt

Pamatojoties uz zinātnisko literatūru, darba 1. nodaļā tika izanalizēti uzņēmuma stratēģiskās vadības, konkurētspējas un personāla vadības procesu teorētiskie aspekti.
Maģistra darba 2.nodaļā, pamatojoties uz uzņēmuma „LM” dokumentiem un autora novērojumiem, tika izanalizēti stratēģiskās vadības un personāla vadības procesi uzņēmumā. Darba gaitā tika izpētīta uzņēmuma stratēģija, misija, struktūra un darbības vide, tika analizēta personāla plānošana un darbinieku piesaistīšanas iespējas. Tika veikta personāla atlases, darbinieku attīstības, motivēšanas, novērtēšanas un apmācības jautājumu izpēte.
3.nodaļā ir apkopoti autora veiktā pētījuma – personāla apmierinātība ar darbu – rezultāti.
Darba 4. nodaļā tika izstrādāta personāla vadības sistēma konkurētspējīgās priekšrocības radīšanai.
Maģistra darba mērķis ir izstrādāt personāla vadības sistēmu uzņēmuma „ LM” konkurētspējīgas priekšrocības radīšanai.
Maģistra darba uzdevumi:
Raksturot uzņēmuma darbību;
Izpētīt teorētiskos aspektus par konkurētspēju, stratēģisko vadīšanu un personāla vadību;
Analizēt personāla vadības etapus uzņēmumā;
Veikt pētījumu – personāla apmierinātība ar darbu;
Izstrādāt personāla vadības sistēmu uzņēmuma konkurētspējīgās priekšrocības radīšanai.
Jebkura veida uzņēmējdarbības sekmīgai attīstīšanai nepieciešami triju veidu resursi: finanšu resursi informatīvo tehnoloģiju resursi un cilvēku resursi. Tieši cilvēku resursu atlase, novērtēšana, motivēšana un apmācība ir izaicinājums ikvienam vadītājam, jebkuram uzņēmējam [4.,5].
Vadībzinātnē vēl joprojām noris lielas pārmaiņas – mainās gan attieksme, gan izpratne. Ja vēl nesenā pagātnē runāja par kadriem, nākamais solis bija personāls un tā vadība, tad šobrīd, lai uzņēmums veiksmīgi darbotos un attīstītos, ir jārunā par cilvēkresursu vadību. Un šajā gadījumā runa nav par terminiem vien – ir jābūt arī īpašai attieksmei. Ja uzņēmums vēlas lojālus darbiniekus, tad kaut kas ir jādod arī pretī – jāpadara cilvēku dzīve tik aizraujoša, ka neatliek laika ievērot citus darba piedāvājumus.
Kopš pagājušā gadsimta 90.gadu vidus, runājot par uzņēmuma izaugsmi, par svarīgāko tiek uzskatīts darbinieks – labs darbinieks mūsdienu pasaulē ir kļuvis par svarīgāko sekmīgas konkurences atbalsta punktu: slikts darbaspēks var sagraut biznesu, viduvēji darbinieki var padarīt uzņēmumu par nepamanāmu viduvējību, savukārt, labi darbinieki var pat viduvēju biznesu pacelt spārnos. Tātad, cilvēkresursu vadība tieši attiecās uz uzņēmuma stratēģiju, tā rada uzņēmuma pievienoto vērtību un ir ilgtermiņa investīcija uzņēmuma attīstībā. Ja strauji mainīgajā vidē uzņēmums vēlas saglabāt konkurētspēju, ļoti skaidri jāsaprot, kādi ir tā stratēģiskie mērķi, un vadītājiem jāzina, kā tos sasniegt, kādā veidā attīstīt sev pakļautos cilvēkus. Savukārt, zinātniski sakot, cilvēku resursu vadība ir darbinieku vadības jautājumu un problēmu risināšanas integrēšana uzņēmuma biznesa attīstībā, t.i., personāla attīstības, motivācijas un lojalitātes veicināšana, kas nodrošinātu uzņēmuma biznesa attīstību.
Turklāt, kā saka J. Šuškeviča, BDO Invest Riga Korporatīvo finanšu nodaļas vadītāja, nedrīkst aizmirst, ka, laikam ejot, ir mainījusies arī darbinieku attieksme pret darba devēju. Agrāk darbiniekus varēju pielīdzināt suņiem – viņi bija: uzticami, lojāli, viegli motivējami, viegli prognozējami un viņu vadītājs bija īstais un vienīgais. Taču laika gaitā darbinieki sāka arvien vairāk līdzināties kaķiem – viņi ir: neatkarīgi, mainīgi, izvēlīgi, neparedzami un viņi paši ir sev vadītāji. Un šādā situācijā, kad, pēc ekspertu novērtējumiem, uzņēmuma nemateriālo aktīvu – cilvēku kapitāla (prasmes, pieredzes un zināšanas) un nemateriālā īpašuma (informācija, reputācija, pārdevēja un patērētāja attiecības) īpatsvars uzņēmuma vērtībā sasniedz pat 70%, katra „kaķa” lomu nedrīkst novērtēt par zemu, jo tas var izraisīt augstus draudus uzņēmuma nākotnes attīstībai. Nepievēršot pietiekamu uzmanību nemateriālajiem aktīviem to vadīšanai, uzņēmums var ievērojami pasliktināt savu stāvokli tirgū un tam būs nepieciešami lieli laika un finanšu līdzekļu ieguldījumi situācijas uzlabošanai. Tikpat svarīga loma uzņēmuma attīstības nodrošināšanā ir uzņēmuma darbiniekiem [36].
Mazajos un vidējos uzņēmumos visbiežāk nav izveidotas atsevišķas personāla daļas, kā tas ir arī A/S „LM”. Ar personāla vadības funkcijām nodarbojas pats uzņēmuma vadītājs, kurš ir kompetents uzņēmuma darbības jomā, taču trūkst zināšanu personāla politikas jomā. Līdz ar to personāla problēmām, sevišķi darbinieku motivēšanai un apmierinātības ar darbu novērtēšanai uzņēmumā „LM” vēl joprojām netiek pievērsta vajadzīgā uzmanība, lai arī tieši šī atšķirīgā prasme – kvalificēts un pieredzējis personāls – ir uzņēmuma konkurētspējas pamatā. Uzņēmums reāli darbojās Latvijas tirgū, taču tā nosaukums tekstā ir mainīts. A/S “LM” ir selektīvās kosmētikas un parfimērijas preču vairumtirgotājs un mazumtirgotājs Latvijas un Baltijas tirgū. Šis uzņēmums ir dibināts 1993.gadā, kad skaistumkopšanas un selektīvās kosmētikas un parfimērijas tirgus vēl tikai sāka formēties kā Latvijā, tā arī visās Baltijas valstīs. Pateicoties jau uzņēmuma darbības sākumā cieši nodibinātajiem sakariem ar vadošajiem Francijas un Itālijas preču ražotājiem un piegādātājiem, darbs tika organizēts pēc visaugstākajiem tirgus standartiem. Pa šo laiku uzņēmums Latvijas tirgū ir ievirzījis tādus, visiem plaši pazīstamus tirdzniecības zīmolus kā LANCOME, GIORGIO ARMANI, PALOMA PICASSO, BIOTHERM, CLARINS, SISLEY, THALGO, GIVENCHY.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −20,19 €
Materiālu komplekts Nr. 1130365
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties