Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
3,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:466889
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 30.11.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Konkurētspējīgas produkcijas ražošana, tostarp arī konkurētspējīgu pakalpojumu sniegšana ir priekšnoteikums uzņēmuma darbības efektivitātei, tā rentabilitātes nodrošināšanai, kā arī attīstības iespējai un stabilai ilgtermiņa darbībai, kam būtu jānodrošina neto apgrozījuma pieaugums ilgtermiņa posmā.
Uzņēmuma konkurētspēju nav iespējams novērtēt absolūtos skaitļos, tomēr relatīvās vērtībās to atspoguļo šādi rādītāji:
1.uzņēmuma tirgus daļa konkrētā tirgū izteikta procentuālā attiecībā pret visu noteiktās preces apjomu tirgū (šeit jāņem vērā arī iespējamā preču vai pakalpojumu aizvietojamība);
2.uzņēmuma rentabilitātes rādītāji;
3.neto apgrozījuma pieauguma dinamika īstermiņa un ilgtermiņa perioda griezumā;
4.eksporta apjoma dinamiskie rādītāji;
5.uzņēmuma kapitalizācija jeb tirgus vērtība fondu biržā un tās dinamiskie rādītāji (ar nosacījumu, ja uzņēmums darbojas kā publiska akciju sabiedrība);
Šie ir galvenie parametri, kas raksturo uzņēmuma konkurētspēju noteiktā laikā posmā. Būtiski ir atzīmēt, ka konkurētspēju nav iespējams novērtēt īstermiņā vai kādā noteiktā momentā, bet šim vērtējumam, ņemot vērā visus minētos kritērijus, ir jātiek izdarītam dinamikā griezumā vidējā vai ilgtermiņa posmā.
Kā piemēru šim apgalvojumam var minēt sekas uzņēmumu konkurētspējas rādītājiem, kas izpaudās pēc atsevišķu tirgu zaudēšanas 1998.gada rudenī un 1999.gadā sakarā ar finansu un aprēķina krīzi Krievijā, citās NVS valstīs, Āzijā un Dienvidamerikā. Latvijas uzņēmumus tieši skāra tirgus sašaurināšanās Krievijā u.c. NVS valstīs. Rezultātā ievērojami pasliktinājās uzņēmumu darbības rādītāji 1998.gadā un tirgus sašaurināšanās ir atstājusi būtisku ietekmi arī uz 1999.gada finansiālajiem rādītājiem.
Pašlaik jau var izdarīt zināmus secinājumus, ka lielākā problēma, izvēloties tirgus stratēģiju šajos uzņēmumos, bija risku nesadalīšana jeb tirgus diversifikācijas trūkums. Tā uzņēmumi ar labiem rentabilitātes rādītājiem, augstu tirgus kapitalizāciju, dinamiski augošiem neto apgrozījuma un pārdošanas apjoma rādītājiem 2 līdz 3 mēnešu laikā zaudēja tirgus pozīcijas un tātad arī konkurētspēju noteiktā tirgū. Zaudējot tirgus daļas kādos tirgos, tas lielā mērā atstāj ietekmi arī uz tiem tirgiem, kuros tirgus daļas saglabājas. …

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −4,48 €
Materiālu komplekts Nr. 1138080
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties