Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:415039
 
Vērtējums:
Publicēts: 31.07.2015.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 60 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    8
1.  Patērētāju tiesības un to pirmsākumi    11
1.1.  Patērētāju tiesību pirmsākumi    11
1.2.  Patērētāja statuss    14
1.3.  Patērētāju izvēles brīva griba    17
1.4.  Patērētāju tiesību aizsardzības politikas uzdevumi un mērķi    18
1.5.  Preču un pakalpojumu kvalitātes drošums    21
1.6.  Standartizācija un standarti    25
2.  Patērētāju tiesību aizsardzību regulējošo normatīvo aktu analīze    31
2.1.  Patērētāju tiesību aizsardzības normatīvā bāze Eiropas Savienībā    31
2.2.  Patērētāju tiesību aizsardzības normatīvā bāze Latvijas Republikā    34
3.  Patērētāju tiesību uzraudzības un kontroles iestādes Latvijas Republikā    38
3.1.  Patērētāju tiesību uzraudzības iestādes    38
3.2.  Patērētāju tiesību aizsardzības centrs un tā darbība Latvijā    47
4.  Patērētāju tiesību aktuālākās problēmas Latvijas Republikā    54
4.1.  Būtiskākie patērētāju tiesību pārkāpumi preču tirgū    60
4.2.  Būtiskākie patērētāju tiesību pārkāpumi pakalpojumu tirgū    63
4.3.  Patērētāju zināšanu un uzskatu analīze par patērētāju tiesībām Latvijas Republikā    65
  Nobeigums    70
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    73
Darba fragmentsAizvērt

Nobeigums
Pamatojoties uz veiktajiem pētījumiem un apkopotajiem datiem autore ir nonākusi pie sekojošiem secinājumiem:
• Ikdienā ikviens iedzīvotājs ir patērētājs – izmantojot un iegādājoties dažādas preces. Tādējādi veidojas patēriņa tirgus un tā pamatā ir patērētājs, kas ir šī tirgus virzītājspēks;
• Patērētāja rīcību tirgū un pirkšanas lēmuma procesu nosaka vairāku faktoru kopums, piemēram, ārējā vide, sociālie faktori, kultūra, personiskās īpašības un psiholoģiskie faktori;
• Tirgus sistēma šobrīd galvenokārt balstās vairāk uz preču ražošanu un reklamēšanu, nevis uz patērētāju neatkarīgu izvēli. Šī iemesla dēļ patērētāji ir ieinteresēti aizsargāt savas tiesības;
• Preču un pakalpojumu tirgus kļūstot arvien plašāks, patērētāja izvēli arvien biežāk nosaka konkrētas preces un pakalpojuma kvalitāte;
• Patērētāju interešu un tiesību aizsardzības nepieciešamību nosaka tirgus nepilnības, piemēram, informācijas trūkums, preču un pakalpojumu drošuma trūkums, kā arī tiesu sistēmas dārdzība;
• Efektīvai tirgus uzraudzībai ir nozīmīga loma gan patērētāju tiesību aizsardzībā, gan valsts ekonomiskā līmeņa celšanā, jo tā ietver gan produktu un pakalpojumu atbilstības uzraudzību un pārbaudi tirgū, gan arī nodrošina atbilstošu darbību veikšanu, ja produkts vai pakalpojums neatbilst prasībām;
• Patērētāju tiesību un interešu aizsardzība nacionālā līmenī tiek nodrošināta ar divu elementu palīdzību. Pirmais elements ir atbilstoša normatīvo dokumentu bāzes izstrāde un pieņemšana, kas sevī ietver likumus, noteikumus, lēmumus un rīkojumus. Bet otrs elements ir valsts institūcijas, kas veic patērētāju tiesību aizsardzības uzraudzību ikdienā.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −7,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1355558
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties