Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:272065
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 23.02.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 22 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    5
1.  SIA „Briga plus” mārketinga vides analīze    7
1.1.  Iekšējās vides raksturojums    7
1.2.  Ārējās vides analīze    10
1.2.1.  Makrovides faktori    10
1.2.2.  Pieprasījums    15
1.2.3.  Konkurence    22
1.2.4.  Starpnieki    28
1.2.5.  Piegādātāji    28
1.3.  Uzņēmuma SVID analīze    29
2.  Mārketinga mērķi    34
3.  Mārketinga stratēģija    35
3.1.  Primārās mārketinga stratēģijas    36
3.2.  Sekundārās mārketinga stratēģijas    37
4.  Mārketinga programma    41
4.1.  Ar produktu saistītās aktivitātes    41
4.2.  Cenu veidošanas lēmumi    42
5.3.  Sadales aktivitātes    42
4.4.  Virzības tirgū aktivitātes    43
5.  Sadales plāns    45
6.  Virzīšanas aktivitāšu plāns    47
6.1.  Virzīšanas mērķi un mērķgrupas noteikšana    47
6.2.  Virzīšanas stratēģijas izstrādāšana    48
6.3.  Virzīšanas budžeta izstrādāšana    52
  Secinājumi un priekšlikumi    54
  Izmantotā literatūra    57
  Pielikumi    58
Darba fragmentsAizvērt

Preses izdevumu tirgus Latvijā pēdējo gadu laikā ir attīstījies diezgan strauji. Preses izdevumi ir auguši ne tikai skaita, bet arī informācijas kvalitātes, satura un mākslinieciskā noformējuma ziņā. Starp presi Latvijā (laikrakstiem un žurnāliem) ir saasinājusies konkurence, līdz ar to arī lasītāji ir kļuvuši daudz prasīgāki un izvēlīgāki. Žurnāls „Sakaru Pasaule” ir specializēts žurnāls, kas raksta par informācijas tehnoloģijām un telekomunikācijām. Žurnāla galvenā mērķauditorija ir tieši šīs nozares speciālisti. Preses izdevumu tirgū uzņēmums ieņem ļoti niecīgu daļu, tāpēc mārketinga plāns ir aktuāls, lai uzlabotu uzņēmuma pozīcijas tirgū.
Kvalifikācijas darbs ir par SIA „Briga plus” veidoto žurnālu „Sakaru Pasaule”, kura tālākai sekmīgai virzīšanai tirgū tika izstrādāts mārketinga plāns. Izstrādājot kvalifikācijas darbu, tika veikta uzņēmuma iekšējās un ārējās vides analīze, kuras rezultātā tika noteiktas uzņēmuma stiprās un vājās puses, kā arī tika izpētīti ārējās vides draudi un iespējas. Tāpat tika arī noteikti mārketinga mērķi, kuru īstenošanai darbā tika izstrādātas atbilstošas mārketinga stratēģijas, izveidota mārketinga programma, kā arī sastādīti sadales un virzīšanas aktivitāšu plāni. Darba beigās tiek izdarīti secinājumi par uzņēmējdarbību kopumā, kā arī izteikti priekšlikumi uzņēmuma darbības uzlabošanai.
Kvalifikācijas darba saturs tika veidots, balstoties uz mācību procesā un prakses laikā iegūtajām zināšanām, kā arī izmantojot informāciju no tādiem literatūras avotiem kā uzņēmuma nepublicētā informācija, preses izdevumi, interneta resursi, Centrālās Statistikas pārvaldes dati, kā arī vispārējā un speciālā literatūra.
Prese ir vissenākais no medijiem, taču vēl joprojām tas ir ļoti pieprasīts. Neraugoties uz citu mediju pieaugošo popularitāti, preses izdevumiem vienmēr būs sava vieta mediju tirgū. Preses izdevumu tirgus pēdējos gados Latvijā ir attīstījies diezgan strauji, līdz ar ko ir saasinājusies arī konkurence un iedzīvotāju prasības attiecībā pret preses izdevumiem. SIA “Briga plus” nodarbojas ar žurnāla par modernām telekomunikācijām “Sakaru Pasaule” veidošanu un izplatīšanu. Žurnāls ir profesionāls un ir paredzēts sakaru un telekomunikāciju nozares speciālistiem, kā arī izglītotiem cilvēkiem, kas interesējas par šo tematiku profesionālā līmenī. Lai gan “parastajam” lasītājam žurnāls “Sakaru Pasaule” neko neizsaka, tomēr sakaru nozares speciālistu vidū žurnāls ir atpazīstams un augsti novērtēts. Tā kā žurnāls ir profesionāls un ir paredzēts tikai konkrētai mērķauditorijai, tad žurnāla izplatīšana nenes pietiekamus ieņēmumus. Arī ienākumi no reklāmām nav pietiekami lieli, tādējādi žurnāls ir tik tikko dzīvotspējīgs.
Kvalifikācijas darba mērķis ir izstrādāt detalizētu mārketinga plānu SIA „Briga plus” produktam žurnālam „Sakaru Pasaule”, lai varētu izplānot nepieciešamās mārketinga aktivitātes veiksmīgai produkta virzīšanai tirgū, lai veidotu plašāku atpazīstamību uzņēmuma noteiktajos segmentos Latvijā un palielinātu produkcijas realizācijas apjomu, kā arī palielinātu ieņēmumus no reklāmdevējiem.
Izvirzītā mērķa sasniegšanai darbībā risināmie uzdevumi:
Izanalizēt uzņēmuma iekšējo un ārējo vidi, lai izprastu faktorus, kas ietekmē uzņēmuma ikdienas darbību un, lai noskaidrotu, kādā veidā šie faktori ietekmē uzņēmumu, kā arī lai noteiktu uzņēmuma stiprās un vājās puses, noteiktu potenciālās iespējas un draudus;
Noteikt mārketinga mērķus un izvēlēties atbilstošu stratēģiju, lai varētu īstenot šos mērķus uzņēmuma darbības uzlabošanai iespēju robežās;
Noteikt primārās un sekundārās mārketinga stratēģijas, lai varētu izveidot efektīvus mārketinga darbības pasākumus;
Izplānot mārketinga kompleksu un noteikt mārketinga programmas aktivitātes, lai rastu priekšstatus par nepieciešamajām aktivitātēm veiksmīgai žurnāla virzīšanai tirgū;
Sastādīt sadales plānu, lai varētu noteikt nepieciešamās aktivitātes uzņēmuma realizācijas procesa uzlabošanai un pilnveidošanai;
Izstrādāt virzīšanas tirgū pasākumu kompleksu, lai varētu noteikt nepieciešamās aktivitātes virzīšanas tirgū mērķa sasniegšanai, kā arī lai noteiktu to, cik liels reklāmas budžets ir paredzēts to realizēšanai;
Izstrādāt secinājumus un priekšlikumus, lai varētu apkopot svarīgāko informāciju, kas tika iegūta darba izstrādes laikā, kā arī sniegtu priekšlikumus uzņēmuma darbības uzlabošanai;

Darba gaitā tika izmantotas sekojošas pētījuma metodes: statistiskās analīzes metode – salīdzināšana, ekonomiskās analīzes metodes, mārketinga pētījumu metodes kā General Eletric modelis, pozicionēšana, praktiskās pētījumu metodes, tabulas un grafiskās metodes.
Par pētījuma avotiem kalpoja vispārējā un speciālā literatūra, Latvijas likumdošana – likumi, Centrālā Statistikas biroja dati, preses izdevumi, interneta resursi, kā arī tika apsekota uzņēmuma SIA „Briga plus” sniegtā informācija.
Temata ierobežojams attiecas uz:
lielu daudzumu informācijas nepieejamību par preses izdevumu tirgu, tā piemēram Centrālajā statistikas pārvaldē šāda veida informācija nav apsekota, taču sociālajās un mediju pētījumu aģentūrās šāda informācija ir pieejama tikai par attiecīgu samaksu. Tādējādi darba gaitā nebija iespējams pietiekami sīki izpētīt preses izdevumu tirgu
informācijas trūkumu par konkurentu darbību, ir pieejama tikai vispārēja rakstura informācija
nebija iespējams noteikt uzņēmuma un konkurentu esošās tirgus daļas, pamatojoties uz to, ka nebija iespējams noteikt konkurentu apgrozījumu, jo šāda veida informācija ir pieejama tikai par maksu
ierobežojumi attiecas arī uz produkta pozicionēšanu, jo to nevarēja veikt pilnīgi objektīvi sakarā ar to, ka tirgū ir tikai 2 žurnāli, kas par IT&T nozari kopumā raksta profesionālā līmenī, tādējādi pozicionēšanā tika apskatīti arī izdevumi, kas raksta par IT&T konkrētām tēmām vai arī šo izdevumu informācija nav tik profesionāla.
Pētījumu periods ir no 1991. gada, kad tika izdota avīzīte “Sakaru Vēstis” līdz pat 2004. gada martam, kad iznāca žurnāla “Sakaru Pasaule” kārtējais numurs.
Mārketinga plāns tika sastādīts uz gadu no 2004.g. jūlija līdz 2005.g. jūlijam.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties