Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
2,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:311168
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 20.12.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
2.  Ievads    3
3.  Vadītāja vara    4
4.  Menedžmenta funkcijas    6
5.  Vadīšanas pamatstili    8
6.  Vadītāja funkcijas un lomas    9
6.1.  Starppersonu funkcija    9
  Simbols    9
  Līderis    9
  Starpnieks    9
6.2.  Informēšanas funkcija    10
  Novērotājs    10
  Informācijas izplatītājs    10
  Runasvīrs    10
6.3.  Lemšanas funkcija    10
  Pārveidotājs    10
  Traucējumu novērsējs    10
  Resursu sadalītājs    11
  Sarunu vedējs    11
7.  Secinājumi    12
8.  Izmantotā literatūra    13
Darba fragmentsAizvērt

Ievadam es vēlējos paskatīties uz vadītāju un vadītāja varu no psiholoģijas viedokļa un savas pieredzes. Lekciju konspektā menedžmentā tika pievērsta uzmanība amerikāņu psihologa Abrahama Maslova vajadzību hierarhijas teorijai. Vajadzību hierarhijas teorija palīdz vadītājam analizēt katra darbinieka vajadzību līmeni un ar to manipulējot vadītājs var panākt, ka darbinieks savu darbu veic pēc labākās sirdsapziņas. Toties amerikāņu psihologs Deivids Makklelands ir izstrādājis citu vajadzības modeli, tas gan ir vienkāršāks nekā A. Maslova piedāvātais. D. Makklelands uzskata un mēģina pierādīt, ka cilvēku dzīvē ir vissvarīgākās 3 lietas (V. Reņģe Personības psiholoģija, Rīga, Zvaigzne ABC, 80.lpp.):
Sasniegumi, panākumi – vajadzība pēc sasniegumiem;
Vara, ietekme uz citiem – vajadzības pēc varas;
Labas attiecības ar citiem – vajadzības pēc attiecībām ar citiem.
Daudzi psihologi uzskata, ka vajadzība pēc varas ir viens no cilvēku iekšējiem dzinuļiem kopš pastāv cilvēki. Pēc psihologu domām, vajadzība pēc varas var izpausties divējādi, vienā gadījumā tiekšanas pēc varas ir pašas varas dēļ. Citiem vārdiem to varētu arī dēvēt par tiekšanos pēc ietekmes, pārākuma. Otra vajadzība pēc varas notiek, lai sasniegtu un istenotu kādu mērķi. Otrā gadījumā vara ir pozitīva un vēlama. Nereti uzņēmumos vadītājam piemīt viena vai otra varas īstenošanas metode. Līdz ar to psihologi uzsver, ka izvirzot cilvēkus vadošajos amatos ir „jāatsijā” tos, kas „raujas pēc varas” un tos, kuri to dara, lai sasniegtu organizācijas mērķus (V.Reņģe, Prsonības psiholoģija, Riga, Zvaigzne ABC, 79. lpp.).…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties