Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 06.11.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Uzņēmējdarbības vadīšana, 11.daļa - uzņēmējdarbības plānošana', 1.
  • Konspekts 'Uzņēmējdarbības vadīšana, 11.daļa - uzņēmējdarbības plānošana', 2.
  • Konspekts 'Uzņēmējdarbības vadīšana, 11.daļa - uzņēmējdarbības plānošana', 3.
  • Konspekts 'Uzņēmējdarbības vadīšana, 11.daļa - uzņēmējdarbības plānošana', 4.
  • Konspekts 'Uzņēmējdarbības vadīšana, 11.daļa - uzņēmējdarbības plānošana', 5.
  • Konspekts 'Uzņēmējdarbības vadīšana, 11.daļa - uzņēmējdarbības plānošana', 6.
  • Konspekts 'Uzņēmējdarbības vadīšana, 11.daļa - uzņēmējdarbības plānošana', 7.
  • Konspekts 'Uzņēmējdarbības vadīšana, 11.daļa - uzņēmējdarbības plānošana', 8.
  • Konspekts 'Uzņēmējdarbības vadīšana, 11.daļa - uzņēmējdarbības plānošana', 9.
  • Konspekts 'Uzņēmējdarbības vadīšana, 11.daļa - uzņēmējdarbības plānošana', 10.
  • Konspekts 'Uzņēmējdarbības vadīšana, 11.daļa - uzņēmējdarbības plānošana', 11.
  • Konspekts 'Uzņēmējdarbības vadīšana, 11.daļa - uzņēmējdarbības plānošana', 12.
  • Konspekts 'Uzņēmējdarbības vadīšana, 11.daļa - uzņēmējdarbības plānošana', 13.
Darba fragmentsAizvērt

11.1. Stratēģijas jēdziens
Vārds stratēģija cēlies no grieķu stratēgia
Jēdzieni stratēģiskā plānošana, organizācijas plānošana, organizācijas stratēģija, stratēģiskā vadīšana, biznesa stratēģija un biznesa plānošana attiecas uz vienu un to pašu koncepciju. Dž. Harisons (Harrison, 1995.) norāda, ka stratēģija ļauj izvirzīt organizācijas misiju, noteikt skaidrus organizācijas mērķus un formulēt soļus to sasniegšanai.

Stratēģija veido kontekstu lēmumu pieņemšanai ikdienā, vienlaicīgi būdama organizācijas attīstības virziens ilgtermiņa periodā. Stratēģija ir darbības principi, kas vērsti uz kāda nozīmīga mērķa sasniegšanu. Ja organizācijas mērķi vai uzdevumi atbild uz jautājumu - ko vēlas sasniegt organizācija, tad stratēģija - kā tiks sasniegti izvirzītie mērķi.

Meskons, Alberts un Hedouri (M.H.Mescon, M.Albert, F.Khedouri, 1988.) atzīmē àetras galvenās jeb bāzes stratēģiskās alternatīvas. Katrai no tām var būt vairākas variācijas:

1. Ierobežots pieaugums (attīstība, stabilizācija) Šai stratēģijai ir raksturīga mērķu noteikšana, pamatojoties uz sasniegto, koriģējot to, ievērojot inflācijas līmeni. Ierobežotā pieauguma stratēģiju izmanto organizācijas, kuras ir apmierinātas ar savu stāvokli un atrodas nozarēs ar mēreni mainīgu tehnoloģiju vai arī atrodas brieduma stadijā. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants