Vērtējums:
Publicēts: 11.03.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Darbinieku novērtēšana', 1.
  • Referāts 'Darbinieku novērtēšana', 2.
  • Referāts 'Darbinieku novērtēšana', 3.
  • Referāts 'Darbinieku novērtēšana', 4.
  • Referāts 'Darbinieku novērtēšana', 5.
  • Referāts 'Darbinieku novērtēšana', 6.
  • Referāts 'Darbinieku novērtēšana', 7.
  • Referāts 'Darbinieku novērtēšana', 8.
  • Referāts 'Darbinieku novērtēšana', 9.
Darba fragmentsAizvērt

Darbinieku novērtēšana ir svarīgs personāla menedžmenta un personāla kontroles instruments. Novērtēšana ir mēģinājums regulāros intervālos vai, speciālu iemeslu dēļ, “ārpus ierastās rutīnas” sniegt novērtētās personas personības profilu attiecībā uz tā personālo un personīgo kvalifikāciju tā oficiālajās aktivitātēs.
Principā veiktspējas vērtēšana ir administrācijas iekšējs pasākums. Kā tie novērtējumi, kas tiek sagatavoti uz regulāriem pamatiem, tā arī tie, kas atsevišķos gadījumos īpašu iemeslu dēļ tiek sagatavoti ārpus kārtas, ir paredzēti tikai oficiālai lietošanai un nav domāti, lai ar tiem varētu iepazīties kāda trešā puse. Vērtēšanu mērķis ir saglabāt administrācijas pieprasīto informāciju par darbinieku veiktspēju un personību. Lai tā varētu pareizi izvietot savu personālu, un, lai tas tādējādi sasniegtu iespējami augstāko darba efektivitāti. Tas nozīmē, ka novērtējuma ir būtiski atšķirīgs no atsauksmes.
Sekmīga darbinieku novērtēšana veicina vienlīdzīgas iespējas darbiniekiem uz darba samaksas savienošanu ar ieguldījumu organizācijas attīstībā un uzlabo darbinieku sapratni par darba saturu un tajā novērtētajiem aspektiem, darbiniekiem palīdz pielāgoties organizatoriskajām izmaiņām.
Pēc autora domām darbinieka vērtēšanas rezultātā gūtā atzinība stimulē atkārtot pozitīvo sniegumu, bet kritisks vērtējums, papildināts ar skaidrojumu un pareizu darbības demonstrējumu, rada cerību, ka kļūdas netiks atkārtotas.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants