-
Reklāmas izpēte
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 2 | |
Ievads | 4 | |
1. | Reklāmas loma | 5 |
2. | Reklāmas ietekmes psiholoģija un ar to saistītās problēmas | 7 |
3. | Reklāmas plānošana | 13 |
4. | Reklāmas mērķi un mērķa auditorija | 15 |
5. | Reklāmas budžeta plānošana | 17 |
6. | Reklāmas izmaksas | 20 |
7. | Reklāmas līdzekļi | 22 |
8. | Praktiskā daļa | 27 |
Reklāmu var definēt kā apmaksātu, pastiprinātu informēšanas veidu, kas parasti saistīts ar masu informācijas līdzekļiem. Tāds ir jebkurš informācijas līdzeklis, kurš vienlaikus sasniedz lielu cilvēku skaitu.
Reklāmai visbiežāk izmanto televīziju, radio, avīzes, žurnālus, pastu, transporta līdzekļus, brīvdabas reklāmu, izdales materiālus, katalogus, uzziņu.
Reklāmā dotā informācija atspoguļo produkta īpašības un priekšrocības, kuras apmierinās pircēja vēlmes un vajadzības. Lai arī šāda veida reklāma vienlaikus veicina firmas vārda nostiprināšanos, reklāmas satur galvenokārt informāciju par preces (izlasi) pieprasījumu, citiem vārdiem sakot, pieprasījumu pēc konkrētās preces.
Dažreiz uzņēmumi reklamē, tikai savu vārdu: lai veicinātu firmas iepazīšanu, to vienlaikus saistot ar vairākām precēm, lai veidotu labu reputāciju vai atjaunotu uzticību uzņēmumam pēc kāda incidenta, piemēram, negatīva atspoguļojuma presē.
Attīstoties banku darbībai Latvijā arvien biežāk parādās reklāma par konkrētu banku. Nevienmēr tie ir bankas piedāvātie pakalpojumi, kas pievilina cilvēkus, bet gan bankas vārds un reputācija. Tādi uzņēmumi kā CoCa –Cola un Laima daudz nodarbojas ar firmas vārda reklamēšanu, un tas veicina veselas produktu grupas noietu.
Reklāma ir ļoti dārga. Izstrādājot labu reklāmas plānu un veiksmīgi to īstenojot, Jūs ne tikai produktīvi izlietosiet naudu, bet arī piesaistīsiet pircējus.
Maldās tie uzņēmēji, kuri domā, ka pietiekami liels reklāmas laukums laikrakstā firmai garantē tūlītējus panākumus. …
Teorētiskajā daļā tiek aprakstīts: reklāmas lomu; reklāmas ietekmes psiholoģija un ar to saistītās problēmas; reklāmas plānošana; reklāmas mērķi un mērķa auditorija; reklāmas budžeta plānošana; reklāmas izmaksas; reklāmas līdzekļi . Praktiskā daļa tiek veikta SIA „POSTERS” reklāmas izpētes analīze par firmas darbību. Studiju darba izstrādē izmantota dažāda veida literatūra.