-
Interaktīvās mācības
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Interaktivitāte, interaktīvā mācīšana, tās mērķi un metodes | 4 |
2. | ALI programmas raksturojums | 5 |
2.1. | ALI - mazulis | 6 |
2.2. | ALI – mazbērns | 7 |
2.3. | ALI – pētnieks | 9 |
3. | Interaktīvā mācīšana skolā | 10 |
3.1. | Interaktīvās mācību metodes skolā | 11 |
3.2. | Nodarbība „Es esmu no..." | 11 |
Secinājumi | 12 | |
Izmantotā literatūra | 12 |
Ievads
Mūsdienās arvien vairāk uzmanības tiek pievērsts bērna daudzpusīgai attīstībai, ievērojot bērna personību. Līdz ar to arvien vairāk mācību procesā tiek izmantotas jaunas mācību metodes. Lielāka priekšroka tiek dota tām metodēm, kas veicina sadarbību starp skolēnu un skolotāju.
ALI ( aktīvās lasīšanas iespēju) programma tika izveidota kā daļa no visu Kanādas aptveroša projekta. Praksē tā tika pārbaudīta ar nolūku veicināt mazo bērnu kognitīvo spēju attīstību. Programma sniedz skaidru un detalizētu rekomendāciju kopu vecākiem un citiem aprūpētājiem par to, kā kopīgi darboties ar bērnu, izmantojot interaktīvas darba metodes. Šos ieteikumus var izmantot regulārai savstarpējai saskarsmei.
Programmas būtiska iezīme – tā neietver teoriju, kaut arī tās pamatā ir mūsdienīgas zināšanas. Tās mērķis ir uzlabot bērnu ( līdz piecu gadu vecumam) lasītprasmi.
Programma ir sadalīta 3 daļās: ALI – mazulis, ALI – mazbērns un ALI – pētnieks.
Tā ir noderīga pirmsskolas izglītības skolotājiem, vecākiem un citiem interesentiem, kuri darbojas maza bērna aprūpē.
Arī vēlāk, kad bērns jau sācis iet skolā mums jādomā par to, kā labāk attīstīt viņa radošo patstāvību, uzdrīkstēšanos, iecietību un cieņu pret citiem cilvēkiem un viņu uzskatiem, atbildību, pašdisciplīnu. Šo un daudzu citu personības kvalitāšu attīstību veicina interaktīvs mācīšanas stils, kura pamatā ir skolotāja un skolēna sadarbība mācību mērķa sasniegšanas nolūkā.…
Darbā aprakstītas interaktīvās mācību metodes pirmsskolā un skolā.