-
Uzņēmuma mārketinga pasākumi patērētāju attieksmes mainīšanā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | ||
1. | Patērētāju loma un nozīme vispārējā tirgus struktūrā | |
1.1. | Patērētāju tirgus analīze | |
2. | Galvenie mārketinga kompleksa elementi | |
2.1. | Attiecības ar patērētāju, to vadīšana | |
2.2. | Metodes patērētāju attieksmes pret uzņēmumu izzināšanai | |
2.3. | Patērētāja uzvedība un motivācija | |
3. | Reklāmas nozīme patērētāju attieksmes veidošanā | |
3.1. | Netiešās reklāmas nozīme | |
4. | Reklāmas psiholoģijas atziņu izmantošana tirgzinībā | |
4.1. | Stereotipu nozīme reklāmas veidošanā un uztverē | |
4.2. | Reklāmās izmantojamo simbolu nozīme psiholoģijā | |
Secinājumi un priekšlikumi | ||
Darbā izmantoto ekonomikas terminu skaidrojums |
Tirgzinības ietvaros patērētāju uzvedības un attieksmes pētījumi domājams nekad nezaudēs savu aktualitāti. Lai arī tirgzinības speciālistu rīcībā jau ir milzīgs daudzums informācijas, tomēr tas nespēj pilnībā izskaidrot pircēju uzvedību un motivāciju, tas neļauj droši prognozēt kāda atsevišķa tirdzniecības pasākuma, procesa vai uzņēmuma kopumā veiksmi nākotnē, kas ir būtiski pārdošanas procesā iesaistītajiem.
Attīstoties Latvijas ekonomikai un tai kļūstot par Eiropas vienotā tirgus daļu, pieaug to jautājumu aktualitāte, kas attiecas uz uzņēmumu konkurētspējas palielināšanu un pārdošanas stratēģiju izstrādi. Tādejādi šī darba mērķis ir iegūt un vispusīgi analizēt informāciju par sistēmas "uzņēmums - patērētājs" darbības principiem tirgzinības kontekstā, kā arī izdarīt secinājumus par iegūto informāciju un izstrādāt konkrētus priekšlikumus mārketinga pasākumiem, kas praksē ļautu palielināt pārdošanas apjomus un nodrošinātu uzņēmuma dzīvotspēju. Šī darba ietvaros tiks analizēta informācija, kas attiecas tikai uz mazumtirdzniecības uzņēmumu patēriņa tirgū.
Jāatzīst, ka patlaban Latvijā ir pieejams ievērojams daudzums literatūras par tirgzinības jautājumiem. Brīvi ir pieejama literatūra svešvalodās un līdz ar to arī citu valstu speciālistu pieredze. Šī darba ietvaros tiks izmantoti latviešu autoru darbi - R.Škapars, V.Praude, J.Beļčikovs u.c., kā arī ārzemju autoru pētījumi, statistika. Tā kā jautājumu komplekss par patērētāju attieksmi lielā mērā attiecas uz psiholoģijas pētījumu jomu, tad darbā ir tikusi izmantota arī ievērojama daļu literatūras psiholoģijā.
1.Patērētāju loma un nozīme vispārējā tirgus struktūrā
Patērētājs ir viena no būtiskākajām tirgus sastāvdaļām bez kuras nav iespējams pats tirgus. Patērētāji jeb potenciālie pircēji ir visas sistēmas centrs un to vajadzību apmierināšana ir tirgus pamatmērķis. Tā kā patērētājs būtībā ir ikviens iedzīvotājs, tad esošā tirgus izpētē un attīstībā nozīmīgi rādītāji ir iedzīvotāju skaits, skaita svārstības, pieaugums, mājsaimniecību daudzums, lielums, iedzīvotāju pirktspēja, vecuma grupas un citi faktori [l, 15]. Šī informācija palīdz attīstīt un pārdot preces un pakalpojumus, kas apmierina sabiedrības vajadzības, prognozēt ekonomikas kāpumus vai kritumus u.tml.
Patērētājs piedalās tirgū, lai varētu realizēt savas vajadzības. Tādejādi patērētāju rīcība ir process ar noteiktu motivāciju, kas var tikt pētīta un stimulēta. Patērētāju loma un iespaids tirgū spēj augt palielinoties to pirktspējai vai izmainoties vajadzību struktūrai. Latvijas apstākļos visas izmaiņas spēj diezgan jūtami ietekmēt vietējos uzņēmumus, tādēļ tirgvedībā iesaistītie speciālisti cenšas laikus novērtēt dažādu apstākļu ietekmi un neitralizēt to iespējamo negatīvo iespaidu.…
1.Patērētāju loma un nozīme vispārējā tirgus struktūrā…….. 1.1.Patērētāju tirgus analīze …………………………………………….. 2.Galvenie mārketinga kompleksa elementi…………… 2.1.Attiecības ar patērētāju, to vadīšana……………………… 2.2.Metodes patērētāju attieksmes pret uzņēmumu izzināšanai…….. 2.3. Patērētāja uzvedība un motivācija…………….. 3.Reklāmas nozīme patērētāju attieksmes veidošanā ……… 3.1.Netiešās reklāmas nozīme…………………………… 4.Reklāmas psiholoģijas atziņu izmantošana tirgzinībā…………… 4.1.Stereotipu nozīme reklāmas veidošanā un uztverē……. 4.2.Reklāmās izmantojamo simbolu nozīme psiholoģijā……….