-
Darbinieku motivācija un tās pilnveidošanas iespējas AS "PrivatBank"
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 7 | |
1. | Motivācija un tās nozīme uzņēmējdarbībā | 13 |
1.1. | Motivācijas jēdziens un tās būtība | 13 |
1.2. | Darba motivēšanas teorijas | 18 |
1.2.1. | Satura motivēšanas teorijas | 20 |
1.2.2. | Norišu motivēšanas teorijas | 28 |
1.2.3. | Stimulējošās motivēšanas teorijas | 31 |
1.2.4. | Monetārais un nemonetārais atalgojums | 33 |
1.3. | Pirmās nodaļas secinājumi | 36 |
2. | A/S "PrivatBank" darbība un tās raksturojums | 37 |
2.1. | Vispārējā informācija par uzņēmumu | 37 |
2.2. | Uzņēmuma attīstības vēsture | 39 |
2.3. | Produktu un pakalpojumu klāsts | 40 |
2.4. | Uzņēmuma organizatoriskā struktūra | 44 |
2.5. | Organizācijas iekšējā kultūra, korporatīvās ētikas kodekss un uzņēmuma darbības plānošana | 45 |
2.8. | Darba samaksas sistēma uzņēmumā | 47 |
2.9. | Uzņēmuma iekšējās vides SVID analīze | 53 |
2.10. | Uzņēmuma konkurence | 56 |
2.9. | Otrās nodaļas secinājumi | 58 |
3. | Rekomendācijas A/S "PrivatBank" motivācijas uzlabošanai | 59 |
3.1. | Darbinieku anketēšana un tās analīze | 59 |
3.2. | Priekšlikumi motivācijas uzlabošanai | 72 |
3.3. | Trešās nodaļas secinājumi | 74 |
NOBEIGUMS | 76 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA | 78 | |
PIELIKUMI | 81 |
Bakalaura darba analīze autorei dod iespēju izdarīt šādus secinājumus:
Darba mērķis ir sasniegts, un hipotēze ir apstiprinājusies, autore izpētīja A/S "PrivatBank" darbinieku motivāciju un secināja, ka tā nav pietiekama kā arī noskaidroja A/S "PrivatBank" stiprās un vājās puses.
Motivācijas ir ļoti izplatīts un populārs jēdziens, kuram nepastāv kāds konkrēts un viens definējums. Vienā vārdā sakot tas ir iekšējais spēks, kas mudina cilvēku rosīties, kas un mijiedarbība rada iespēju sasniegt nostādītos, personīgos mērķus. Mūsdienu motivēšanas teorijās apkopota iepriekšējo modeļu pozitīvā pieredze, kā arī izmantotas jaunākās ekonomikas, psiholoģijas un cilvēku uzvedības zinātnes atziņas. Satura motivēšanas teorija balstās uz indivīda vajadzībām un to apmierināšanu. Tās pamatā ir cilvēka vajadzības un iemesli, kas liek viņam rīkoties tieši tā, kā to vēlas. Sekojošā ir norises motivēšanas teorija, kura koncentrē vadītāju uzmanību uz iemesliem, kāpēc darbinieki izvēlas noteiktu rīcību, lai apmierinātu savas vajadzības, un uz cilvēku apmierinātības vērtēšanu pēc mērķu sasniegšanas. Stimulējošās teorijas būtība balstās uz to, ka jebkurai darbinieku rīcībai būs pozitīvas, negatīvas vai neitrālas sekas – atkarībā no tā, kā viņš izpildīs uzticēto darbu. Motivāciju var raksturot trīs elementi – virziens (kurā cilvēkam jādodas, lai sasniegtu savu mērķi), pūles (garīgo un fizisko spēku ieguldījums šī mērķa sasniegšanā), kā arī neatlaidība (neatkāpšanās no mērķa, pastāvīga tiekšanās uz to par spīti šķēršļiem un neveiksmēm). Uzņēmuma vadītājam ir jābūt sapratīgam, bet stingram, elastīgus un attiecīgus motivēt darbiniekus.
A/S "PrivatBank" (līdz 16.08.2007 AS "PARITATE BANKA"), kas ir dibināta 1992. gadā, pašlaik ir viena no vecākajām un darījumu sabiedrībā pazīstamākajām Latvijas bankām. 9.Viens no galvenajiem A/S "PrivatBank" darbības virzieniem ir plaša pakalpojumu spektra sniegšana Latvijā. A/S"PrivatBank" šobrīd nepastāv vienota motivācijas sistēma, jo lielākā daļa respondentu nav pilnībā motivēti strādāt šajā uzņēmumā.
A/S"PrivatBank" galvenais uzsvars tiek likts uz materiālo motivāciju, tās galvenais stimuls ir atalgojums. Aptaujas rezultāti ļauj secināt, ka viena no problēmām uzņēmumā ir darba apjoma un atalgojuma neatbilstība un neapmierinātība, kaut gan uzņēmumā tiek izmantoti vairākas motivēšanas metodes: gan materiālā, gan nemateriālā motivēšana. …
Saturs IEVADS 7 1. Motivācija un tās nozīme uzņēmējdarbībā 13 1.1. Motivācijas jēdziens un tās būtība 13 1.2. Darba motivēšanas teorijas 18 1.2.1. Satura motivēšanas teorijas 20 1.2.2. Norišu motivēšanas teorijas 28 1.2.3. Stimulējošās motivēšanas teorijas 31 1.2.4. Monetārais un nemonetārais atalgojums. 33 1.3. Pirmās nodaļas secinājumi 36 2. A/S "PrivatBank" darbība un tās raksturojums 37 2.1. Vispārējā informācija par uzņēmumu 37 2.2. Uzņēmuma attīstības vēsture 39 2.3. Produktu un pakalpojumu klāsts 40 2.4. Uzņēmuma organizatoriskā struktūra 44 2.5. Organizācijas iekšējā kultūra, korporatīvās ētikas kodekss un uzņēmuma darbības plānošana. 45 2.8. Darba samaksas sistēma uzņēmumā. 47 2.9. Uzņēmuma iekšējās vides SVID analīze. 53 2.10. Uzņēmuma konkurence 56 2.9. Otrās nodaļas secinājumi 58 3. Rekomendācijas A/S "PrivatBank" motivācijas uzlabošanai 59 3.1. Darbinieku anketēšana un tās analīze 59 3.2. Priekšlikumi motivācijas uzlabošanai 72 3.3. Trešās nodaļas secinājumi 74 NOBEIGUMS 76 IZMANTOTĀ LITERATŪRA 78 PIELIKUMI 81