-
Muzikalitātes attīstība
Sākumskolā skolēniem piemīt tieksme aktīvi izteikt sevi konkrētā darbībā. Tieši aktivitāte un nerimstoša zinātkāre ir ceļš uz zināšanām, prasmju un radošo spēju attīstību. Mūzikas stundas ir īpašas ar to, ka tās attīsta skolēnu emocionalitāti, bagātina jūtu pasauli, raisa fantāziju, iztēli. Emocionālā pašizpausme, muzikālā jaunrade ir nozīmīgākie skolēna radošās pieredzes ieguves veidi. Mūzikas nodarbībās skolēni iegūst arī intelektuālas darbības pieredzi. Iedziļināšanās dziesmas, skaņdarba iekšējā struktūrā, tās attīstības loģikā, mūzikas teorijas apguve un tās izmantošana praktiskajā muzicēšanā, iepazīšanās ar bagāto muzikālo mantojumu attīsta ne tikai prātu, bet arī ļauj skolēnam gūt māksliniecisku pārdzīvojumu, veidojot pamatu viņa muzikālās gaumes attīstībai.
Skolēnu muzikālie panākumi lielā mērā ir atkarīgi no ieinteresētības, vēlmes muzicēt un mācīties. Svarīgs mūzikas skolotāja uzdevums ir radīt interesi par daudzveidīgo un interesanto mūzikas pasauli, lai skolēnos mostos vēlēšanās to iepazīt un izzināt. Sākumskolā tiek likti pamati tālākai skolēnu muzikālajai darbībai: tiek veidotas prasmes un iemaņas dziedāšanā, mūzikas instrumentu spēlē, ritmikā, radošajā un mūzikas klausīšanās darbībā, kā arī muzikālajā domāšanā. Tiek attīstītas muzikālās spējas, tai skaitā muzikālā dzirde, muzikālā atmiņa, ritma izjūta.…
Muzikalitāte kā integrēta personības īpašība izpaužas vienībā ar bērna intelektuālo, emocionālo, gribas un sociālo attīstību. Muzikalitāte ir emocionālās atsaucības, ritma, muzikālās domāšanas un atmiņas, dziedāšanas kvalitātes, dzirdes un balss apjoma kvalitāte mijsakarībā un izpaužas veselumā. Attīstoties kādai no komponentēm, tiek sekmēta citu komponentu attīstība. Uz atklātās muzikalitātes struktūras un kritēriju pamata tika modelēta muzikalitātes attīstība.