Tavs profilsProfils
Tavi darbiDarbi
Pievienot darbus
Atzīmētie
 
  • Neviens darbs nav atzīmēts!
Skatītie
GrozsGrozs
Reģistrēties
Ienākt
  • Radošie uzdevumi 5-6 gadus vecu bērnu sīkās pirkstu muskulatūras attīstībai zīmēšanas rotaļnodarbībās

     

    Diplomdarbs50 Pedagoģija

Autors:
Vērtējums:
Līmenis: Augstskolas
Publicēts: Literatūras saraksts: 43 vienības
Valoda: Latviešu Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    5
1.  Radošuma teorētiskais pamatojums    7
2.  Bērnu sīkās pirkstu muskulatūras attīstības teorētiskais pamatojums    11
2.1.  5-6 gadīgo bērnu fizioloģiski - psiholoģiskais raksturojums    11
2.2.  Sīkās motorikas attīstība 5 - 6 gadus veciem bērniem    13
3.  Zīmēšanas rotaļnodarbību mācību metodikas bērnu radošās iztēles un sīkās pirkstu muskulatūras attīstībai    16
4.  Radošo uzdevumu kopa 5 - 6 gadīgo bērnu sīkās pirkstu muskulatūras attīstībai zīmēšanas rotaļnodarbībās    34
5.  Pētījums par radošo uzdevumu izmantošanu zīmēšanas rotaļnodarbībās 5-6 gadīgo bērnu sīkās pirkstu muskulatūras attīstībai    41
5.1.  Pētījuma metodes un to organizēšana    41
5.2.  Pētījuma norise un iegūto datu analīze    44
  SECINĀJUMI    54
  LITERATŪRAS SARAKSTS    55
Darba fragmentsAizvērt

1. RADOŠUMA TEORĒTISKAIS PAMATOJUMS
Lai skolotājs spētu radoši organizēt mācību procesu, ir jāizprot radošuma būtība un nepieciešamība attīstīt radošo domāšanu, ko izraisījušas pārmaiņas valstī, kas saistītas ar ekonomisko situāciju, vērtību sistēmas maiņu arī izglītībā. Nozīmīgs faktors jaunās paaudzes audzināšanā ir cilvēka intelektuālā potenciāla atraisīšana un radošums.
Radošā procesā bērnam veidojas, attīstās un izpaužas radošās spējas - radoša iztēle, elastīga domāšana, orientācija uz otra cilvēka pozīciju jeb empātijas spējas, prasme regulēt savu uzvedību, refleksijas elementus. Tas notiek dažādos bērna darbības veidos, tāpēc iespējams apgalvot, ka visas bērna attīstības avots ir radoša darbība, kas vērsta uz vēsturiski izveidojošos cilvēces kultūras un pieredzes apgūšanu un izmantošanu. (38.) Bērns, uztverdams pieaugušā kultūru, uztver un interpretē savā darbībā visu to cilvēces radošo potenciālu un pieredzi, kas veidojusies no paaudzes paaudzē. Šis potenciāls iemiesojies universālā cilvēku radošo spēju sistēmā, kuras bērns apgūst un modificē savas darbības dažādos veidos.
Kreativitātes jēdziens savu aktualitāti ārzemēs ieguva jau 20. gs. 50.- 60. gados, bet Latvijā radošuma attīstīšana aktuāla kļuva tikai pagājušā gadsimta deviņdesmitajos gados. Kreativitāte latviski tiek dēvēta kā radošums un, kā norāda psiholoģe R. Bebre, ir aplūkojama no trim aspektiem: kā personības (individualitātes) īpašība, kā process un kā produkts. (41.)
Pedagoģiskajā un psiholoģiskajā literatūrā jēdzienu ,,radoša darbība” raksturo gan kā spontānu, negaidītu, gribas un prāta nekontrolējamu, meklējošu darbību, kuras norisē lielu lomu spēlē zemapziņa un emocionālais faktors, gan kā darbību, kurai ir sava struktūra, kas ir mērķtiecīga, patstāvīga un kuras norisē liela loma ir iztēlei un intuīcijai. Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīcā dots radošas personības skaidrojums, kas saistās ar garīgu un iztēles bagātu personību. Radošs - tāds, kas garīgās darbības procesā rada oriģinālas idejas, garīgās vai materiālās vērtības. Radošai personai jābūt apveltītai ar bagātu iztēli, oriģinālām domāšanas un spriešanas spējām. (25; 143)
R.Bebre atzīmē, ka radoša cilvēka galvenā īpašība ir radošums, un no tā ir atkarīgas arī daudzveidīgas radošuma izpausmes dažādās aktivitātēs. (37;12)
Amerikāņu psihologa A. Maslova (A. Maslow) radošuma koncepcijas pamatu veido no motivācijas un vajadzību sfēras, un apliecina, ka radoša darbība vienmēr ir mērķtiecīga. Radošuma attīstība tiek uzskatīta par cilvēka personības vērtību, bet tā var zust, ja izglītība ir virzīta iepriekš paredzamu rezultātu iegūšanu. Kā radošuma sekmējošos faktorus viņš min iekšējo motivāciju un mērķi, ko izvirzījusi personība. (33; 77)
Krievu psihologs Ļevs Vigotskis atzīmē, ka radošumu veicina mērķtiecīgi organizēta skolas garīgā atmosfēra, kas stimulē pievērsties radošai darbībai netieši ar vides radīšanas starpniecību. (35;12)
Zinātnieks J. Elšauts norāda, ka ir trīs virzienu pētījumi radošumam. Tie ir pētījumi par radošu personību, radošu procesu un radošu rezultātu. Pēc J. Elšauta domām, jo vairāk ir iespējamas jaunas kombinācijas, jo lielākas iespējas ir sasniegt augstāku sarežģītības līmeni. Šis uzskats lielā mērā radošo rezultātu salīdzina ar problēmrisināšanu. Abi tiek uzlūkoti kā meklējuma procesi. (33; 16)
Pedagogi un psihologi izdala vairākus radošuma sekmējošus faktorus. Bieži minēti šādi radošumu veicinošie faktori:
• atbilstoša vide (gan psiholoģiskā, gan fiziskā);
• spējas un talants attiecīgajā darbības sfērā;
• brīvā laika rezerve;
• bagātīga materiālā bāze;
• pieredzes apmaiņa;
• garantija, ka iecerētais izdosies. (33; 77)
Zinātnieki K. Dunkers, N. Maiers, L. Sekeja, J. Ponomarjovs, A.Matjuškins uzskata, ka darbība par radošu pārvēršas tad, ja cilvēkam ir nepietiekamas zināšanas, ja cilvēks nav gatavs lēmuma dotā uzdevuma izpildei - viņš ir sastapies ar problēmsituāciju. Tā ir situācija ar iztrūkstošo posmu, kas subjektam jāatrod, pie tam viņa pieredzē iztrūkst nepieciešamās zināšanas vai darbības, kas novestu pie uzdevuma atrisinājuma. Šīs problēmsituācijas risināšanā nosacīti izdalāmi vairāki viens otram sekojoši posmi:
1. Problēmas izvirzīšana – saskarsme ar problēmu vai jaunu ideju, informāciju- subjekta attieksme ir subjektīva un emocionāla.

Autora komentārsAtvērt

Šo materiālu pirkt komplektā ar citiem materiāliem ir izdevīgāk!Izdevīgi!3
vienā

Materiālu komplekts Nr. 1112626
       Apskatīt materiālu komplektu Lejupielādēt materiālu komplektu
 

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Radošie uzdevumi 5-6 gadus vecu bērnu sīkās pirkstu muskulatūras attīstībai zīmēšanas rotaļnodarbībās”.

Saite uz darbu:
http://www.atlants.lv/w/601249

Sūtīt

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase Google

Neesi reģistrējies?