Tavs profilsProfils
Tavi darbiDarbi
Pievienot darbus
Atzīmētie
 
  • Neviens darbs nav atzīmēts!
Skatītie
GrozsGrozs
Reģistrēties
Ienākt
Autors:
Vērtējums:
Līmenis: Augstskolas
Publicēts: Literatūras saraksts: 29 vienības
Valoda: Latviešu Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    3
  Ievads    4
1. nodaļa  Mārketings, tā būtība    7
1.1  Pamatprincipi    9
1.2  Mārketinga pētījumi    10
1.3  Mārketinga pētījumu virzieni    11
1.4  Kompleksa stratēģija    16
2. nodaļa  Preses nozares attīstība un pašreizējā situācija Latvijā    20
3. nodaļa  SIA „Petits”    24
3.1  Attīstības vēsture    24
3.2  Uzņēmuma vide    26
3.2.1  Iekšējā vide    27
3.2.1.1  Darbinieki    28
3.2.1.2  Uzņēmuma struktūra    31
3.2.1.3  Darbinieku motivācija    35
3.2.1.4  Produkti un pakalpojumi    39
3.2.1.5  Mērķtirgus, tā noteikšana    47
3.2.2  Ārējā vide    51
3.2.2.1  Konkurenti    52
3.2.2.2  Likumdošana    54
3.2.2.3  Sadarbības partneri    58
4. nodaļa  Kopējās situācijas analīze nozarē un konkurence tajā    61
4.1  Pašreizējā situācija    61
4.2  Analīze    63
4.1  Piecu spēku konkurences modelis    66
4.2  Konkurentu cīņa, substitūti    67
4.3  Statistika    69
5. nodaļa  Mārketinga stratēģija    72
5.1  Stratēģijas plānošana un izstrādāšana    72
5.2  Nozīme un raksturojums    73
5.3  Plānošanas orientācija    75
5.4  SWOT analīze    76
5.5  „BKG” matrica    80
5.6  Stratēģijas virzieni    83
5.6.1  Pircēju saglabāšanas un piesaistīšanas stratēģija, inovācija    83
5.6.2  Stratēģija pret konkurentiem    86
  Secinājumi un priekšlikumi    90
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    94
Darba fragmentsAizvērt

Darba mērķis ir vispusīgi apskatīt esošo situāciju, balstoties uz vispārējo teoriju analizēt to un ieteikt vēlamākās mārketinga stratēģijas darbības, kas nākotnē varētu nest peļņu un veicināt uzņēmuma attīstību.
Lai realizētu darba mērķus, autors risina sekojošus darba uzdevumus – iesākumā tiek analizēts izdevniecības nama „Petits” pašreizējais stāvoklis un mārketinga vide. Uz konkurences fona darba gaitā tiek iezīmētas stiprākās un vājākās mārketinga jomas, kā arī nākotnes perspektīvas. Seko rūpīga uzņēmuma iekšējās un ārējās vides faktoru analīze, kas skaidri norāda uzņēmuma vietu un stabilitāti konkurences apstākļos. Paralēli autore pēta un norāda uzņēmuma mārketinga darbības, iezīmes, plusus un mīnusus. Darba rezultātā, izsverot konkurenci un uzņēmuma vispārējo stāvokli, autore piedāvā IN „Petits” mārketinga stratēģijas pilnveidošanas variantus.
Darbs sastāv no piecām pamata nodaļām, kas dalītas apakšnodaļās, nobeigumā ir secinājumi un priekšlikumi, kā arī izmantotās literatūras saraksts. Katrā daļā ir ietverta gan teorētiskā, gan praktiskā informācija, lai analīze būtu pilnīgāka, par piemēru ņemti pazīstamu ekonomistu atzinumi.
Darbā analizētās mārketinga stratēģijas darbības norāda uz iespējamās efektivitātes pilnveidošanu. Pētījumu rezultātā autore atradusi veidu, kā pilnveidot uzņēmuma mārketinga stratēģijas darbību, tas ir – pircēju saglabāšanas un piesaistīšanas stratēģija, pārdomāta stratēģija pret konkurentiem, kā arī inovācija.
Darba izstrādē tiek izmantotas ekonomiskās, statistiskās un grafiskās analīzes metodes, balstoties uz kurām noslēgumā tiek izdarīti secinājumi un priekšlikumi.
Bakalaura darba izstrādē izmantota profesionālā literatūra – darbi par mārketingu, uzņēmuma finansu plānošanu, periodika, internetā pieejamie resursi, kā arī uzņēmuma „Petits” iekšējie reglamentējošie un finansu dokumenti.

Ievads


Agrāk mārketings likās kas nenozīmīgs un mazsvarīgs, tā iezīmes jau gadu desmitiem aizvien biežāk izpaudās privāto uzņēmēju darbībā, tomēr kopumā kā zinātne šī nozare Latvijā ir parādījusies nesen. Padomju Savienības plānošana ir pagātne – mūsdienās aizvien pārliecinošāk skan atziņa, ka tikai izmantojot mārketinga principus iespējama sekmīga ražošana un uzņēmuma attīstība sīvajos konkurences apstākļos. Šodien ikdienā uzņēmumu daudz spēcīgāk nekā agrāk ietekmē gan ārējās, gan iekšējās vides faktori – komplicētā, mainīgā un neizdevīgā Valsts likumdošana, nodokļi, konkurenti un izejmateriālu cenas no vienas puses, bet darbinieki, esošie izejmateriāli un prasme no otras puses. No vadošā menedžera ikdienā tiek prasītas lielas zināšanas ne tikai mārketinga jomā, bet arī psiholoģijā, lai sekmīgi tiktu vadīts personāls, motivēts ikkatrs darbinieks.

Efektīva un pārdomāta mārketinga stratēģija būs ikkatra uzņēmuma pamats virzībā uz galveno mērķi – peļņu un tālāku attīstību, kā arī savas tirgus nišas saglabāšanu.
„Lai īstenotu organizācijas mērķus tirgū un veiksmīgi īstenotu mārketinga pasākumu kompleksu, jāveic mārketinga vadīšana” [7;102]. Tātad, analizējot uzņēmuma mārketinga darbības, iepriekšējo periodu tendences un rādītājus, iespējams prognozēt nākotnes virzību, veidot konkrēti orientētu mārketinga stratēģiju, lai novērstu nepilnības un akcentētu pozitīvo, izmantojot to savā labā.

Darba autore šajā darbā analizē mārketinga stratēģiju izdevniecības namā SIA „Petits”, kas ir viena no lielākajām un sekmīgākajām izdevniecībām Latvijā. Analizējot mārketinga vidi un stratēģiju, darba autore cenšas izsekot panākumu attīstībai, iezīmēt virzienus un nozares segmentus, kuros būtu nepieciešama rūpīgāka darbība un attīstība, kā arī nākotnes ieguldījumi. Preses nozares attīstība un tās nepieciešamība ikdienā ir acīmredzama – ikviens uzņēmums un privātpersona vēlas iegūt informāciju, ievietot reklāmu un veikt noteiktus darījumus tirgū. Kā efektīvs starpnieks šeit kalpo SIA „Petits”.
Darba mērķis ir analizēt IN „Petits” mārketinga pašreizējo situāciju, mārketinga stratēģiju, kā arī dot ieteikumus mārketinga stratēģijas uzlabošanai.
Lai noteiktu nākotnes tendences, darba autore sīkāk analizē uzņēmumā pielietoto mārketinga stratēģiju, akcentē virzienus, kuros būtu nepieciešama lielāka uzmanība, kā arī piedāvā iespējamos mārketinga stratēģijas pielietojumu variantus, kas attiecīgajā nozarē un ekonomiskajā situācijā šķiet visefektīvākie.
Darba pamatuzdevums ir rūpīgi izanalizēt pieejamo teoriju, izdodamos laikrakstus un firmas „Petits” finansu dokumentāciju, lai iepazītos ar mārketinga vidi, stratēģiju – aktuāli apzināt tirgus pozīcijas, konkurentus, klientus. Tāpat viens no svarīgākajiem darba mērķiem ir norādīt uzņēmuma pilnveidošanās virzienus. Lai lasītājs gūtu pilnīgāku priekšstatu, darba gaitā uzņēmums tiek salīdzināts ar vienu no nozīmīgākajiem konkurentiem – izdevniecību SIA „Fenster”.…

Autora komentārsAtvērt
 

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Izdevniecības "Petits" mārketinga stratēģija”.

Saite uz darbu:
http://www.atlants.lv/w/132730

Sūtīt

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase Google

Neesi reģistrējies?